Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Sjukvården

Postat av Neox den 22 September 2004, 04:35
15 kommentarer · 152 träffar
Måste faktiskt ta upp detta fast vissa inte vill.

http://www.aftonbladet.se/vss/ kvinna/story/0,2789,536471,00. html

Feminist som säkert skrivit det där.

"En mamma till en ett-årig dotter blev kallad ”hysterisk mamma” av läkaren när hon var på besök med dotter, som hade varit sjuk i tre veckor.
"Jag blev hemskickad med ordination att ge henne alvedon, och eftersom jag blev väldigt upprörd och arg så gick jag hem."

"Senare åkte min man till en annan läkare som upptäckte att hon hade öroninflammation. Dottern fick penicillin och tillfrisknade fort."

OK vilket starkt argument där, om jag ska bemöta de på bäst sätt så tycker jag att ni ska kolla "åkte min man till en _ANNAN_ läkare som". Ni fattar nog, vem vet om kvinnan hade fått samma hjälp och tvärtom dvs om mannen åkt till den andra läkaren och fått samma diss?

ajaa mycke jag vill ha sagt men lite småpunkter:

Kvinnor får vänta längre på ambulans. (OK hur har dom kollat? annorlunda trafik? Annat före kanske som tog på tiden?)

Kvinnor drabbas hårdare av biverkningar eftersom läkemedel oftast är framforskade på män. (Om kvinnorna ställer upp på försök så blir de mer till kvinnorna så varför inte offra sej?)

OCH denna är fin
"Kvinnor får billigare och mer omoderna läkemedel."
Föregående tråd
Nästa tråd

15 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 15 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..