Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Alla och ingen?

Postat av Manhood den 1 April 2008, 11:10
7 kommentarer · 23 träffar
Varje sekund föds det två barn och en människa dör.

Vi har ingen naturlig fiende och vi fortsätter att öka i antal. Klimathotet är inte det enda problemet för jorden och mänskligheten, överbefolkning är också ett stort problem, nu säger jag inte att det är direkt aktuellt just nu, men det kommer snart att vara det (med snart menar jag inte snart inom våran livstid).

En av sakerna som står i vägen för vår ökning i antal är sjukdomar och de håller vi på att göra slut på. Det betyder att snart kommer det kanske att födas två barn per sekund (om inte fler när vi har ökat i antal) och kanske dö en, varannan, var tredje? Cancer är en stor "fiende" och enorma summor pengar används till att hitta ett botemedel, svält i vissa länder löses med hjälp av donationer (svälten är fortfarande ett enormt hot).
Nu säger jag inte att vi ska sluta att forska i att bota cancer och sluta med att rädda familjer i afrika och så vidare, men det är väldigt dumt av oss, människor i helhet att vi inbillar oss att allt kommer att fortsätta som vanligt i den här takten.

Min moster hade cancer, hon botades, jag skulle så klart ha blivit förkrossad ifall hon hade dött, hon är en nära släkting och vän. Om någon av mina föräldrar eller syskon fick cancer så skulle jag så klart göra vad som helst för att bota dem, vem skulle inte det? Alla människor har ju rätt till att leva, eller blir det så att om alla får leva, får ingen det?

Min klasskompis sa så grymt att något överbefolkat land borde sprängas. Nej, tänk er att ta kol på miljoner liv bara sådär - och att välja vilket land man ska spränga? Omöjligt, omänskligt.

Ska vi bota alla sjukdomar, ska vi låta alla äta sig mätta och ska vi fördubblas i antal och hoppas på att några forskare snart ska kunna sända ut oss i rymden med något rymdskepp för att leta reda på en ny planet? Jag vet inte.

Såklart att folk i nöd ska räddas när bränder, jordbävningar och översvämmningar sker, det måste ju göras, fast vad är skillnaden mellan sjukdom och naturkatastrof, båda är ju bara hinder i vägen mot ett "tusensiffrigt" antal människor.

En annan av mina vänner tyckte att jag lät som Hitler, något i stil med att: "De starka ska överleva de andra ska dö" eller nåt...
Nej, jag säger inte att vi ska döda folk, jag säger bara att allt kanske måste ha en naturlig fiende, mänskligheten som helhet också? Eller vad tycker ni?

----- Jag är ledsen om jag har väckt hat och / eller sorg. Jag är mycket ledsen för eran skull ifall någon i er närhet har dött. -----

/Wizeer

Vad tycker du?

15 personer har röstat
Föregående tråd

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..