Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Stämma SL??

Postat av sergej den 22 Mars 2008, 12:12
14 kommentarer · 2 502 träffar
God Morgon kära fragbite. Jo det va såhär att igår skulle jag och min kompis in till stan för att träffa några kompisar. Eftersom vi bor en bit utanför "stor stan" så måste vi åka något som kallas Nockeby Barnan. Det är som en spår vagn som man tar för att komma till "Alvik" och sedan in till stan.

Vi sitter där och pratar och kompis bestämmer sig att han ska vägra visa sitt kort (SL-kort). När han inte e helt nykter så blir han lite dum. Konduktören kommer, jag visar mitt kort men inte Pär (säger vi). Konduktören (en tjej) Börjar svära åt Pär. Men han säger bara: "Jag har mitt kort men jag vill inte visa!". Konduktören börjar bli agresive så jag säger till han visa bara. Han visar sitt kort och säger att han tycker att hon beter säg dåligt. Och han säger även till sig själv att hennes jobb är värdelöst (tror inte att hon hörde).

Helt plötsligt märker vi att 12an (som vi kaller spårvagnen för) stannar. Och en stor man som visar sig vara chauffören kommer fram och börjar skrika åt min kompis. Och säger åt han att gå av. Min kompis säger nej. Jag har betalat jag har rätt att åka så långt jag behöver. Då försöker chauffören att ta tag i honom och Pär säger "Lägg av! Du får inte röra mig!" och puttar bort armen. Chauffören puttar min kompis mot fönstret tar tag i honom ock släpar ut honom. Och det gick inte snabbt direkt, Pär sliter för att hålla sig inne på 12an men chauffören skriker o sliter. Och bredvid chauffören står konduktören o flinar... Tillslut får han ut Pär och Pär slår/puttar till chauffören (han "slog" med handflatan). Och chaffören skriker till han "Komigen slå mig igen då!!" (Provicerar fram våld). Pär sparkar mot chauffören för att "skrämma" honom (dvs han träffar inte). Pär skriker till chauffören att han inte får göra som han gör. Och jag går fram o frågar "Va det här inte onödigt?? Han betala endå. Varför kan ni inte ta det som män??". Dom kollar bara på mig o går mot hytten.

Jag o Pär går i alla fall in igen o sätter oss. Det kommer fram några tjejer som var helt chockade över hur chauffören reagera. Det kommer även fram en jurist som säger att "dom" gjorde helt fel. Chauffören ropar ut i högtalarna att ordningsvakter är påväg för att vi gick på igen. Men alla passagerare säger att vi ska stanna för att anmäla. Ordningsvakterna kommer. Dom frågar chauffören vad som har hänt o han berättar sin story. Ordningsvakten kommer fram till oss o säger att Pär ska bli anmäld för våld mot tjänsteman så dom tillkallar polis. Vi står där som stora frågetecken o undrar hur i helvete det gick till. Vi försöker prata med ordningsvakterna men dom vägrar att lyssna.

Polis kommer tar Pär sätter han i P-bilen. Förens då börjar ordningsvakterna lyssna. Då säger dom att "vi kanske gjorde fel, men nu har vi inget att säga till om". Och det sjuka med det hela är att vi är minst 10st vittnen som sa exakt samma sak, att chauffören gjorde fel. Men Dom vägrar att lyssna.

Så nu undrar jag:
1.Får chauffören/konduktören göra som dom gjorde?
2.Har ni någon gång varit med om något liknande?
3.Hur är det egentligen när man har tappat eller glömt sitt kort eller vägrar att betalla. Hur får "personalen" reagera??
Föregående tråd
Nästa tråd

14 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 14 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..