1
Anmälde skinheads... snuten gör inge
Postat av Polisen_Kalle den 21 Mars 2008, 10:08
75 kommentarer · 152 träffar
Vi har några skinheads på min skola som har ett musik band ihop. De brukar repa i en lokal som ligger ganska nära där jag bor så jag hör vad de står och sjunger. De har en massa rasistiska låtar, typ en som heter Gasa ihjäl dom svinen och en annan som heter Förintelsen är en stor bluff.
Jag köpte deras demo och gick med den till snuten och anmälde dem för olaga hot mot folkgrupp och lite annat. Nu två veckor efter det så har snuten fortfarande inte gjort nått. Skinheadsen får fortsätta spela och snart ska de få uppträda på skolan också på en lunchkonsär. Ok de kommer inte att sjunga sina nazi låtar då men om de sjunbger snälla saker då så kanske folk kommer att gilla dem och börja lyssna på deras riktiga musik och då kan det gå illa.
Var det rätt av mig att anmäla dem?
Är det någon annan som anmält skinheads?
Varför gör snuten inget?
diskutera...
Jag köpte deras demo och gick med den till snuten och anmälde dem för olaga hot mot folkgrupp och lite annat. Nu två veckor efter det så har snuten fortfarande inte gjort nått. Skinheadsen får fortsätta spela och snart ska de få uppträda på skolan också på en lunchkonsär. Ok de kommer inte att sjunga sina nazi låtar då men om de sjunbger snälla saker då så kanske folk kommer att gilla dem och börja lyssna på deras riktiga musik och då kan det gå illa.
Var det rätt av mig att anmäla dem?
Är det någon annan som anmält skinheads?
Varför gör snuten inget?
diskutera...