1
macka
Postat av sneek den 17 Mars 2008, 17:22
20 kommentarer · 415 träffar
Hej
Jag får la göra som alla anndra och dela med mig av mitt speciella recept på smörgåsar :)
sneek mackan:
det du behöver är:
2 skivor av det bröd du gillar mest (som är gott att värma, jag tog en limpa)
ost
skinka
senap
hamburgerdressing
ketchup
sallad
vitlökskrydda
och pizzakrydda/oregano
Underdelen:
först tar du och brer smör på den smörgåsen som ska vara underst (OBS dubbelmacka) och sen på med skinka, ost samt senap.
Om du vill, ta lite oregano/pizzakrydda och vitlökskydda på osten.
RIKTIGT GOTT
lägg den i mikron tills osten smällt.
Undertiden börjar du tvätta salladen, ibland kan den smaka lite beskt ifall man inte tvättar den.
när du tvättat/sköljt av salladen så är osten antagligen smällt,
då lägger du ut så mycket ketchup och hamburgerdressing du vill ha och sen på med salladen och den anndra brödskivan.
Dricker man cola till så smakar det som macdonalds :)
Garanterar att det är gott, sitter och äter en själv nu.
testa och kommentera gärna, ni som inte har testat ska inte kommentera. iaf inte på mackan :P
Så vad tycker ni?
#1 & #2 om ni inte hade varit så rädda för att prova något nytt sa hade ni int skrivit era kommentarer
Jag får la göra som alla anndra och dela med mig av mitt speciella recept på smörgåsar :)
sneek mackan:
det du behöver är:
2 skivor av det bröd du gillar mest (som är gott att värma, jag tog en limpa)
ost
skinka
senap
hamburgerdressing
ketchup
sallad
vitlökskrydda
och pizzakrydda/oregano
Underdelen:
först tar du och brer smör på den smörgåsen som ska vara underst (OBS dubbelmacka) och sen på med skinka, ost samt senap.
Om du vill, ta lite oregano/pizzakrydda och vitlökskydda på osten.
RIKTIGT GOTT
lägg den i mikron tills osten smällt.
Undertiden börjar du tvätta salladen, ibland kan den smaka lite beskt ifall man inte tvättar den.
när du tvättat/sköljt av salladen så är osten antagligen smällt,
då lägger du ut så mycket ketchup och hamburgerdressing du vill ha och sen på med salladen och den anndra brödskivan.
Dricker man cola till så smakar det som macdonalds :)
Garanterar att det är gott, sitter och äter en själv nu.
testa och kommentera gärna, ni som inte har testat ska inte kommentera. iaf inte på mackan :P
Så vad tycker ni?
#1 & #2 om ni inte hade varit så rädda för att prova något nytt sa hade ni int skrivit era kommentarer