1
Datorn start om vi belastning
Postat av loda den 16 Mars 2008, 19:23
8 kommentarer · 35 träffar
Min dator har gått in i väggen och beter sig oerhört konstigt. Exempelvis försvann ljudet efter det att datorn startat om sig. När ljudet sedan kom tillbaka så blev grafiken helt väck. Exempelvis när jag spelar upp filmer i VLC så visas de som ascii. Ett annat exempel är på denna sida (och flera andra) som flimrar, den blinkar till titt som tätt, lite som en omladdning av sidan. Jag har kollat drivrutinerna för grafikkortet och där är det inget fel. Sen en mycket konstig sak är när jag ska starta datorn. Jag sätter på den som vanligt och den kan ladda igång i 2-7 sek och sedan lägger den av. Skärmen hinner inte ens komma igång, Det kan ta 5 försök innan den spinner på och vill starta upp sig.
Det stora problemet är att jag vill formatera datorn, men innan jag kan göra det har jag en del bilder och musik som jag vill lägga över på extern hårddisk. Problemet är bara det att när jag för över filer från datorn till dne externa hårddisken så blir det "för mycket" för datorn och den startar om sig. Detta kan även ske exempelvis om man streamar musik eller bränner ut en dvd. Så fort datorn får lite belastning så startar den om sig själv.
Någon som har haft liknande problem eller bara vet vad man kan göra för att få någon rätsida på detta? Huvudsaken är att jag kan få över filerna så att de sparas, därefter vill jag formatera burken. Tacksam för alla bidragande svar!
Det stora problemet är att jag vill formatera datorn, men innan jag kan göra det har jag en del bilder och musik som jag vill lägga över på extern hårddisk. Problemet är bara det att när jag för över filer från datorn till dne externa hårddisken så blir det "för mycket" för datorn och den startar om sig. Detta kan även ske exempelvis om man streamar musik eller bränner ut en dvd. Så fort datorn får lite belastning så startar den om sig själv.
Någon som har haft liknande problem eller bara vet vad man kan göra för att få någon rätsida på detta? Huvudsaken är att jag kan få över filerna så att de sparas, därefter vill jag formatera burken. Tacksam för alla bidragande svar!