Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Självmord !

Postat av Hypage den 16 September 2004, 13:53
130 kommentarer · 250 träffar
Hoppas inte rubriken var vilseledande, för jag ska inte ta självmord !

Vi hade lite diskussion i skolan på svenskatimmen !
Vi fick ta ställning till några påståenden.
Om man höll med skulle man sitta kvar, höll man inte med skulle man sätta sig på bänken!

Så här löd ett av dom, "Man är psykiskt störd om man grunnar på att ta självmord"?

Vi är då 3 killar som sitter ner (och alltså håller med) , resten av klassen ställer sig upp!
Detta vart det ju en väldans diskussion kring, och många av er tänker säkert som jag tror att dom i min klass tänkte : psykist störd = totalt hjärnbränd

Låt säga att du blir mobbad i 3 år av hela din klass och du börjar starkt fundera på att ta ditt liv, då har dittt psyke fått sig en rubbning och du är mer eller mindre
"psykiskt störd".

Eller säg att ditt barn blivit mobbat för att han/hon är ful och tjock o.s.v
Hon/han har försökt att ta sitt liv men misslyckats, vad gör du ?
Många tänker : Jag pratar med Hon/han och säger att han inte ska bry sig om vad dom andra säger och får honom att känna sig uppskattad.
Men det är inget som du kan ändra på bara sådär.
Han/hon kommer också troligtvis att tänka sådär säger du bara för att jag inte ska ta självmord.
Vad skulle ni gör när ni förstår att det är riktigt allvarligt. Jo, ta hon/han till en psykolog, varför? Jo för att hon/han har en mer eller mindre allvarlig psykisk störning.

Hoppas detta kan leda till en interrisant diskussion, och ni som inte har nått vettigt att säga kan behålla det för er själva så vore det fint!

peace // hypage

Föregående tråd
Nästa tråd

130 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 130 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..