Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Religion Är En Bra Sak

Postat av Älska Alla den 15 Mars 2008, 01:27
24 kommentarer · 168 träffar
Religion. Ett troende för högre makter. En bra sak. Varför?

Utan ett troende skulle människan vara en förvirrad varelse. Varför är jag här? Hur kom jag hit? etc. Men med ett troende får man ett svar på dessa frågor.

Religion skapar även godhet. Försök hitta en troende, som förstått sin religion rätt som är ond, så gör du det bra. Att vara troende är inte som en del tror. Att man går till kyrkan varje söndag och ber böner vid säng gaveln. Då vill man bara visa sitt välstånd till den övre makten. Att vara troende innebär att man tror på vad som stått i den heliga skriften.

Utan religion tror jag att jorden skulle vara ett hemskare ställe. Då inget man gör är själsligt straffbart.

Jag är kristen och tror på Gud. Att Herren skapade jorden och mänskligheten. Big Bang teorin är som taget ur luften för mig, då det igentligen är "From the beginning there was nothing.. Which exploded". Det låter inte fullt så friskt, eller hur?

Så ni som inte tror på någon högre makt, hur kan det komma sig att jorden hamnade på ett sånt perfekt avstånd till solen? Hur kom solen till? Hur kan det komma sig att jorden har ett ozon-lager? Varför finns det bara syre på jorden, och ingen annan planet? Vad händer när människan dör?

Jag vill veta er teori, då jag är öppen för allt och låter alla tro som dom själv vill.

Gud välsigne er!

Ni tar upp Islam som en dålig religion. De terrorister som finns inom Islam är extremister som misstolkat sin religion. Islam är i sig en fredfylld religion om man tolkar denne rätt.

24 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 24 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..