Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Sluta göra tränings/diet trådar på FB!

Postat av SnopparN^^ den 14 Mars 2008, 18:47
96 kommentarer · 210 träffar
**SYFTET MED TRÅDEN**

Att dumförklara hälften av alla sk experter på FB som delar med sig med gammal, ouppdaterad fakta. (Främst morgonpromenads myten).

Få dom att sluta ge råd till nybörjare.

Visa mina enorma kunskaper.

Sluta göra tränings/diet trådar på FB!

Varför undrar du?!

Exempel 1:

"Hej, jag vill gå ner i vikt, hur gör jag?".

Svaren personen i ovanstående exempel kommer få är följande:

Okunnig random #1: Ät inga kolhydrater

Okunnig random #2: Gå morgonpromenader, det bränner mera fett.

Okunnig random #3: Ät inte på kvällen.

Person med kunskap #4: #1 #2 #3 Ni har fel, det är gammal forskning, hade ni varit uppdaterade det minsta hade ni vetat att det är fel.

Okunnig random 1,2,3#: Nee 4a du har fel, det har min personligatränare/idrottslärar e/kompis/aftonbladet sagt.

Person med kunskap: Här är bevis http://www.pubmed.com/random studie som bevisar att 1,2 och 3 har fel. Tror ni mig fortfarande inte så fråga på ett träningsforum, tex kolozzeum eller body.

Okunniga randoms: Neee du har fortfarande fel och allt du gör är copy paste tönt.

Person med kunskap ger upp, trådskaparen lyssnar på okunniga randoms och blir, han också, en sådan. Det är ett jävla virus.

"Hej, är proteintillskott bra? ska jag köpa det"

Okunnig random #1: Neee köp inte det, det är anabola.

Okunnig random #2: NEJ OMFG det funkar inte

Okunnig random #3: Ät bananer istället, mycket bättre.

Person med kunskap 4#: Det är verkligen inte anabola, proteintillskott består oftast av vassleprotein, som kommer från mjölk och är inte dopningsklassat eller fyller ens samma funktion som anabola.

"Det funkar inte!"? Det är mat i pulverform (men något näringsfattigare). Det används till fördel genom att få i sig i flytande form, vilket är enkelt. Det är inget magiskt, det är mat.

Äta bananer? Bananer innehåller 0.5 gram protein per 100 gram, du får alltså knappt i dig _ETT_ endaste gram av en hel banan. Och det är verkligen inget bra protein heller. Dessutom består kolhydraterna främst av fruktos, som inte kan lagras som glykos innan det gått igenom levern. Undrar du vad glykos är kan du googla. Kort sagt; Bananer är inte bra efter träning för varken återhämtning eller muskeluppbyggnad. Problem? Fråga på ett erfaret forum.

Okunniga randoms: Ne du har fel min mamma säger att det är anabola, och att det inte fungerar, och att bananer är bättre. Det skrev även aftonbladet!

Repetition:

Person med kunskap ger upp, trådskaparen lyssnar på okunniga randoms och blir, han också, en sådan. Det är ett jävla virus

Detta måste ha ett slut. NU. Jag kräver att dessa trådar slutar på fragbite, har du en tränings/diet/näringslära relaterad fråga så hänvisar jag dig till:

http://www.kolozzeum.com/forum

http://www.body.se

Konkreta exempel på okunniga människor som tror dom kan något (men inte gör det):

#14, #34, #58, #68

Pga X antal okunniga fjortisar som hävdar att morgonpromenader förbränner mera fett:

http://62.181.218.130/forum/sh owthread.php?t=69324

" Originally Posted by King Grub

Det spelar ingen roll för viktminskningen om du förbrukar mest kolhydrat eller mest fett under aktiviteten. Förbrukar du mest kolhydrat, minskar kolhydratoxidationen och du förbränner mer fett resten av dygnet i stället. Tvärtom om du förbränner fett under aktiviteten: då sjunker fettförbränningen resten av dygnet till förmån för kolhydratförbränning. Ingen form av träning ökar 24-timmarsfettförbränningen. Det är ett sätt att åstadkomma energiunderskott, och det är energiunderskottet som innebär fettförlust. Simning fungerar utmärkt i det hänseendet."

"Om vi säger morgonpromenader VS promenader efter man käkat, låt säga eftermiddag / kvällspromenader.

Folk väljer ju gärna att gå morgonpromenader hellre än kvällspromenader. varför? Finns det någon orsak eller är det helt och hållet sak samma när på dygnet man än går?"

King Grub: "Mer kolhydrat kvar till kolhydratkrävande aktivitet, t ex styrketräning, som är helt beroende av kolhydrat som bränsle? För viktminskningen spelar det dock ingen roll."

Där har ni det barn, morgonpromenader är lika bra som kvällspromenader i viktminsknings syfte. Dags att komma in i matchen nu, och sluta lyssna på mamma och hennes GI-Tips bok. Käftar ni emot så är ni välkommna att skriva "hur det egentligen ligger till" på Kolozzeum eller body, så får ni äta upp vad ni sagt.

Inte äta på kvällen myten:

Anledningen som jag ser det varför "myten" att inte äta efter 18.00 eller liknande uppstod är väl därför att många som försöker hålla igen på dagarna för att gå ner i vikt är så hungriga på kvällen att de lätt överäter, dvs börjar äta och kan inte riktigt sluta när "energi kvoten" är uppfylld. Då är det vissa som ger rådet att inte äta på kvällen när rådet istället borde vara att sprida ut måltiderna jämt över dagen och inte ha så mycket lockande skräpmat hemma i skåpen.

http://www.kolozzeum.com/forum /showthread.php?t=67297&highli ght=%E4ta+p%E5+kv%E4llen
Föregående tråd
Nästa tråd

96 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 96 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..