1
Skadestånd?
Postat av Faukes den 13 Mars 2008, 19:25
30 kommentarer · 155 träffar
Hejsan!
Igår när jag och ett par kompisar gick på krogen, så träffade vi på en kille där som hållt på och gjort sig riktigt uppkäftig under en tid.
Först pratade vi bara med honom, och han kollade på mig och sa:
"Fan vad häftig du är"
Då svarade jag:
"Du, jag har för h*lvete inte ens gjort något?"
Och sen skingrades våra olika grupper, och det gick en halvtimme.
Då ska vi gå fram till honom i bordet där han sitter, och han ställer sig upp och sprutar CS-Gas (Någon form av tårgas, tror jag) i ansiktet på min kompis, och det träffar även mig. Jag piercade ögonbrynet för 1,5 vecka sedan, och fick CS-Gas rakt i det "såret" i ögat, och i munnen.
Vakterna tar ut honom, och han sitter nu i häkte för en massa olika anledningnar.
Vi har polisanmält händelsen, och polisen sa att vi kunde få skadestånd, och hur mycket vi begärde.
Vi sa att vi var osäkra på hur mycket, för jag tänke att jag säger väl antagligen bara för liten summa.
Så jag tänkte höra med er på FragBite!
Hur mycket hade ni krävt i skadestånd om detta hade hänt er?
Tårgas i ett nypiercat ögonbryn, i ögat och i munnen. Det brände i ungefär 1 timme. Och det brände rejält.
Hur mycket hade ni begärt?
Igår när jag och ett par kompisar gick på krogen, så träffade vi på en kille där som hållt på och gjort sig riktigt uppkäftig under en tid.
Först pratade vi bara med honom, och han kollade på mig och sa:
"Fan vad häftig du är"
Då svarade jag:
"Du, jag har för h*lvete inte ens gjort något?"
Och sen skingrades våra olika grupper, och det gick en halvtimme.
Då ska vi gå fram till honom i bordet där han sitter, och han ställer sig upp och sprutar CS-Gas (Någon form av tårgas, tror jag) i ansiktet på min kompis, och det träffar även mig. Jag piercade ögonbrynet för 1,5 vecka sedan, och fick CS-Gas rakt i det "såret" i ögat, och i munnen.
Vakterna tar ut honom, och han sitter nu i häkte för en massa olika anledningnar.
Vi har polisanmält händelsen, och polisen sa att vi kunde få skadestånd, och hur mycket vi begärde.
Vi sa att vi var osäkra på hur mycket, för jag tänke att jag säger väl antagligen bara för liten summa.
Så jag tänkte höra med er på FragBite!
Hur mycket hade ni krävt i skadestånd om detta hade hänt er?
Tårgas i ett nypiercat ögonbryn, i ögat och i munnen. Det brände i ungefär 1 timme. Och det brände rejält.
Hur mycket hade ni begärt?
har något liknande hänt er?
17 personer har röstat