1
Hjälp, röd cirkel!
Postat av Kvistling den 28 Februari 2008, 17:37
13 kommentarer · 302 träffar
Okej, såhär är det. Jag behöver hjälp, allvarligt.
För någon vecka sedan fick jag en röd cirkel med ett vitt kryss i nere i högra hörnet (vid klockan). Och aktivitetshanteraren gick inte att öppna. Varken Ad-Aware eller Spy-Bot hittade något.
Nu går det inte öppna något virusprogram eller spywareprogram på datorn förutom Ad-Aware, och nu är det två st röda cirklar.
Blir lite smått frustrerad, och funderar på ifall det går att lösa med våld.
Dessa röda cirklar yttrar sig hela tiden, i form av t.ex. "Warning! Security Report" eller "Your computer is in danger" eller "Your computer is infected!". Får även upp en massa systemmeddelanden (som ej är från windows) som säger bland annat "System crash" och "System error".
Jag kan inte heller öppna "Lägg till/ta bort program".
Kom gärna med råd och tips som kan vara värt att testa.
Jag vill helst slippa formatera, frågar er först.
:)
För någon vecka sedan fick jag en röd cirkel med ett vitt kryss i nere i högra hörnet (vid klockan). Och aktivitetshanteraren gick inte att öppna. Varken Ad-Aware eller Spy-Bot hittade något.
Nu går det inte öppna något virusprogram eller spywareprogram på datorn förutom Ad-Aware, och nu är det två st röda cirklar.
Blir lite smått frustrerad, och funderar på ifall det går att lösa med våld.
Dessa röda cirklar yttrar sig hela tiden, i form av t.ex. "Warning! Security Report" eller "Your computer is in danger" eller "Your computer is infected!". Får även upp en massa systemmeddelanden (som ej är från windows) som säger bland annat "System crash" och "System error".
Jag kan inte heller öppna "Lägg till/ta bort program".
Kom gärna med råd och tips som kan vara värt att testa.
Jag vill helst slippa formatera, frågar er först.
:)