Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Strepsils, halstablett!

Postat av zerpox :DD den 19 Februari 2008, 16:00
14 kommentarer · 11 751 träffar
Tja, idag efter skolan sa ja till min polare att ja hade ont i halsen då sa han att strepsils var en bra halstablett, då gick vi till apoteket, den kostade 44,50... det förvånade inte mig men aja efter 5 minuters tvekan köpte jag den.. och jag förstås trode det var en vanlig halstablett typ som Vicks blue osv... men det står :

Observera att läkaren kan ha ordinerat strepsils jordgubb för annat användningsområde och/eller med annan dosering än angiven i bipacksedeln. Följ därför alltid läkarens ordination.

Står också:

Doseringsanvisning
En tablett får sakta smälta i munnen varannan till var tredje timme.

och

Vad ska du göra om du tagit för stor dos?
om du fått i dig för stor mängd läkemedel kontakta alltid läkare,sjukhus eller giftinformationscentralen (tel 112).

Han sa att han fått 5 av sin morsa en gång och att han tog dom typ en var 10onde minut.... Undrar nu, kan jag ta mer än en per 2-3 timma? Tror dock inte det... Halstabletter ska man kunna ta mer än var 2-3 timma? ehm.. okej... Fattar dock inte hur dom kunde tilåta mig att köpa det :S.. jaa jag är p12.

Vad ska jag göra? Tack på förhand FB.

Diskutera!

14 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 14 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..