Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Det skulle inte vara liksom helt "rätt".
För att man kan endast bygga ihop uttalet av namnet med hjälp av tecken. Säg att nån heter Karin. Då måste man bygga upp det med hjälp av att använda sig av först ett tecken som bär ljudet "Ka", det är väl ca 30st~.
Så man kan inte översätta sitt namn korrekt men det går ju som sagt
#2 NEJ det är Japanska som använder sånt system de har Hiragana och Katakana, men sen har dom även Kanji som är taget från Kinesiskans Hanzi där ett tecken betyder tex ett ord.
#10 I know.
men han skrev "kinestecken" som "risodlare" använder.
Inte direkt som han ville ha nåt speciellt. Eftersom jag studerar lite japanska just nu så hade jag den där länken till hands.
Du definitivt. Du startar en jävligt onödig diskusion, där du inte har en aning om varför han vill ha kinestecken etc. Bara patetiskt helt enkelt. Kan du inte hjälpa honom och bara vill störa dig i största allmänhet så gör det IRL och inte här tack :)
#19 Haha, aldrig hört talas om "nVc", men han har fan helt jävla rätt.
Här undrar man något, så får man sånt patetiskt jävla fjortissvar av en liten datornörd till wannabe... Lägg av bara, jag ska inte tatuera mig och defenitivt inte med något kinatecken :)
#29 Slösa tid? Jag har inte ens bett dig skriva i tråden och du beter dig direkt som ett svin. haha väx upp grabben, ta lite frisk luft vettja.. Det lär du behöva c(:
Tbh så tror jag det blir lite svårt att hitta någon sida med massa kinesiska tecken, eftersom att det finns flera tusen stycken men jag venne sök på typ English to Chinese eller nått skit som typ Hanzi eller nått.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
För att man kan endast bygga ihop uttalet av namnet med hjälp av tecken. Säg att nån heter Karin. Då måste man bygga upp det med hjälp av att använda sig av först ett tecken som bär ljudet "Ka", det är väl ca 30st~.
Så man kan inte översätta sitt namn korrekt men det går ju som sagt
Är bara nyfiken
Mottaget: 2008-02-10 16:03
Ämne: hej
sug kuk ´jävla bögjävel
-----------------
HAHAHHAH, patetisk fjolla som tog åt sig ;)
Snart har han A.C.A.B på knogarna!
men han skrev "kinestecken" som "risodlare" använder.
Inte direkt som han ville ha nåt speciellt. Eftersom jag studerar lite japanska just nu så hade jag den där länken till hands.
vem är fjolla, ses på stan grabben...
ta lite frisk luft förfan. blir så lack på fbungar som du :)
Om inte läget hade varit så mr.coolboy så hade du aldrig skickat argt pm eller ens brytt dig om vad jag skrev :DDD
Vem äre som ska växa upp?
du borde testa din svettiga neRDDDD (ägd)
Puss!
Du definitivt. Du startar en jävligt onödig diskusion, där du inte har en aning om varför han vill ha kinestecken etc. Bara patetiskt helt enkelt. Kan du inte hjälpa honom och bara vill störa dig i största allmänhet så gör det IRL och inte här tack :)
#18: Fanboy eller pojkvän? Tyst, tack!
Här undrar man något, så får man sånt patetiskt jävla fjortissvar av en liten datornörd till wannabe... Lägg av bara, jag ska inte tatuera mig och defenitivt inte med något kinatecken :)
Vem ska växa upp igentligen lilleman?
http://www.chinese-symbols.com /
Varsågod!
Tänker fan inte tacka ett litet barn som du :)
Tack på förhand!
#26: 100%word!
Lillgrabben? Jag vet att du inte är 18 iaf. ;-]]~
#27 Du dissade dig själv nyss..
Du är så jäkla tråkig, och beter dig så omoget. Nu slutar jag skriva, tänker inte slösa tid på personer som beter sig som dig!
Hoppas du kommer långt i ditt 'liv'!