1
Kritik på text=)
Postat av ulvaaN den 6 Februari 2008, 17:37
43 kommentarer · 25 träffar
Hej fragbite! tänkte be er om en tjänst...
Satt och skrev av mig lite nyss, då jag tycker det är rätt kul:)
Jag skulle vilja ha lite kritik på min text tack:)
Kan man kalla det en krönika? om inte vad är det för slags text då=)
Jag valde ett ganska lätt ämne, Terror attacken mot WTC 11 september.
Jag har inte gått igenom texten speciellt ordentligt och letat gramatiska fel så var gärna lite snälla på den biten=)
Den 11 september, vad hände igentligen.
Jag satt helt tyst i soffan , sappar runt mellan alla kanaler och hamnar tillsist på nyheterna.
2 plan, 2st människokonstruerade farkoster har orsakat rädsla i hela världen.
Amerika, eller som vi oftast nämner det idag,USA, har skakats om något fruktansvärt.
Dom två stora symbolerna för hela landet, Den stora stoltheten, Ett konstverk eller snarare ett mästerverk har med avsikt saboterats.
Vem eller vilket folk har ens fått tanken , Än idag kan vi inte förstå detta.
Ja vad hände igentligen?
Det kan vi fråga oss.
De var martyrer allihopa, födda med rösten i örat att dom en dag ska komma till himmelriket, bara dom avgudar den största och följer hans vilja.
Ett galet folk utan baktanke enligt min mening!
Man måste vara dum, eller måste man det?
Jag saknar ord för vad jag tycker om gärningsmännen, men vem gör inte det.
Jag tror inte en enda person på denna jord står vid deras sida och tycker att dom gjort rätt.
Kanske till en början, men inte då dom fick se de förödande konsekvenserna.
För att alla föds vi goda, sen får vi välja vägen själva utifrån dom förhållande vi e födda med.
Även fast många skulle skyllt attentatet på gärningsmännens uppväxt, så tror jag fortfarande att dom alla hade chansen, en möjlighet att ändra på deras öde.
Det finns inte så mycket vi kan göra åt det idag, förutom att förbättra säkerheten på flygplatser och på alla kommunala förbindelser.
Då attentaten oftast sker där.
När vi gjort det kan vi som civilpersoner bara vänta, vänta på den dagen då dom slår till igen, helt förlamade kommer vi stå där igen,förblindade och förskräckta
över vad som hänt.
Men vad skulle hänt om det aldrig skett?
Troligtvis så skulle jag sitta och skriva om en annan förarglig händelse.
Något jag inte kan svara på idag...
En tanke slår mej dock alltid?
Vems fel var det att WTC gick till botten?
Terroristerna säger ni självklart då.
Men alla terrorist grupper har en anledning till vad dom gör , kanske inte alltid den bästa men iaf något dom tror på.
Dom måste blivit frustrerade över något, något amerkinerna gjort.
Men då kan det jue från början varit USAs fel, för inte attackerar man en stormakt som USA utan anledning.
BUSH, Terroristerna eller kanske den civila befolkningen?
Vems fel var det, den frågan kommer nog aldrig besvaras...
Nu till ert jobb:) kommentera ...
MVH / Ralle
EDIT*
HJÄLP MEJ NU FRAGBITE!:D är detta en krönika!?
Satt och skrev av mig lite nyss, då jag tycker det är rätt kul:)
Jag skulle vilja ha lite kritik på min text tack:)
Kan man kalla det en krönika? om inte vad är det för slags text då=)
Jag valde ett ganska lätt ämne, Terror attacken mot WTC 11 september.
Jag har inte gått igenom texten speciellt ordentligt och letat gramatiska fel så var gärna lite snälla på den biten=)
Den 11 september, vad hände igentligen.
Jag satt helt tyst i soffan , sappar runt mellan alla kanaler och hamnar tillsist på nyheterna.
2 plan, 2st människokonstruerade farkoster har orsakat rädsla i hela världen.
Amerika, eller som vi oftast nämner det idag,USA, har skakats om något fruktansvärt.
Dom två stora symbolerna för hela landet, Den stora stoltheten, Ett konstverk eller snarare ett mästerverk har med avsikt saboterats.
Vem eller vilket folk har ens fått tanken , Än idag kan vi inte förstå detta.
Ja vad hände igentligen?
Det kan vi fråga oss.
De var martyrer allihopa, födda med rösten i örat att dom en dag ska komma till himmelriket, bara dom avgudar den största och följer hans vilja.
Ett galet folk utan baktanke enligt min mening!
Man måste vara dum, eller måste man det?
Jag saknar ord för vad jag tycker om gärningsmännen, men vem gör inte det.
Jag tror inte en enda person på denna jord står vid deras sida och tycker att dom gjort rätt.
Kanske till en början, men inte då dom fick se de förödande konsekvenserna.
För att alla föds vi goda, sen får vi välja vägen själva utifrån dom förhållande vi e födda med.
Även fast många skulle skyllt attentatet på gärningsmännens uppväxt, så tror jag fortfarande att dom alla hade chansen, en möjlighet att ändra på deras öde.
Det finns inte så mycket vi kan göra åt det idag, förutom att förbättra säkerheten på flygplatser och på alla kommunala förbindelser.
Då attentaten oftast sker där.
När vi gjort det kan vi som civilpersoner bara vänta, vänta på den dagen då dom slår till igen, helt förlamade kommer vi stå där igen,förblindade och förskräckta
över vad som hänt.
Men vad skulle hänt om det aldrig skett?
Troligtvis så skulle jag sitta och skriva om en annan förarglig händelse.
Något jag inte kan svara på idag...
En tanke slår mej dock alltid?
Vems fel var det att WTC gick till botten?
Terroristerna säger ni självklart då.
Men alla terrorist grupper har en anledning till vad dom gör , kanske inte alltid den bästa men iaf något dom tror på.
Dom måste blivit frustrerade över något, något amerkinerna gjort.
Men då kan det jue från början varit USAs fel, för inte attackerar man en stormakt som USA utan anledning.
BUSH, Terroristerna eller kanske den civila befolkningen?
Vems fel var det, den frågan kommer nog aldrig besvaras...
Nu till ert jobb:) kommentera ...
MVH / Ralle
EDIT*
HJÄLP MEJ NU FRAGBITE!:D är detta en krönika!?