Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Man försöker förstå..

Postat av hinken den 3 Februari 2008, 20:20
14 kommentarer · 114 träffar
Hejsan!
Det är så att jag går i 3an på gymnasiet och går teknikprogrammet.
Veckoran går fort och det står inte på innan man tar på sig den vita mössan och tar studenten.
Men jag har ett problem som jag säkert tror många har haft eller känner igen..

Det är så att jag läser kursen Kemi A och jag tycker att det gått bra på de kapitlen vi har haft prov på osv. Men sedan kommer det till när man ska börja räkna en massa (substansmängd, molmassa och massa annat). Jag försöker verkligen att förstå och lära mig men det är helt omöjligt jag anser mig vara ett "kemiretard". Jag vet inte hur jag ska lära mig allt detta försöker hänga med på lektionerna o.sv. men det går verkligen inte.. Jag förstår mig inte på det här med att räkna i kemin.. Jag har pratat med lärarna om det här att jag är ett kemiretard och de säger att de ska ge mig stödlektioner för mig och mina övriga klasskamerater som har problem med kemin.

Så har ni någonsin försökt verkligen lära er något i skolan men aldrig lyckats :(.. Anser detta som ett väldigt jobbigt problem.. Hur löste ni det? Var det bara att plugga sönder så gick det.. Eller blev det att fuska sig igenom allt.. Någon som varit med om något liknande? Det behöver inte vara just kemi men något annat ämne..

/kemiretard nr1
Föregående tråd
Nästa tråd

14 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar