Hej.
På senaste tiden har jag märkt att mitt internet har blivit otroligt mycket segare!
Vi betalar för Telia 8 Mbit, och har alltid fått ut 6-7 Mbit, men den senaste veckan får jag bara ut 1 Mbit!
Ner:
8000kb->1000kb
Upp:
800kb->10kb.
Detta resulterar i att surfa tar en oändlig tid! Att spela CS är out of mind, pingen ligger på 2000-3000 tusen..
Av någon anledning fungerar WoW som det ska med ~90 i ping.
Jag tankar inte liksom ingen annan i nätverket.
Uppgifter uppmätt av bredbandskollen.se.
På Google verkar det finnas mängder av liknande problem, dock utan svar.
Vill helst slippa supporten, 1 timmes vänttid är för mycket för mig.
Någon som har liknande problem?
Tack på förhand.
Fungerar kanon!
#3 Gjorde det innan för mig med.. :/
Har varit så de senaste dagarna, och kollade nu bredbandskollen där dom säger att mitt resultat är Dåligt. Vette fan vad som har hänt, och trodde det bara var tillfälligt. Men nu när du med verkar ha samma problem borde man kanske slå supporten en signal.
De drog en limit på mitt bredband för att jag tankat hem "olagliga, upphovsrättsskyddade filer".
Jag laddade ner anime... LAGLIGT!
Så jag ringde dit, skällde ut dem och fick tillbaka min bandbredd. Också telia 8000.
De kan även lägga denna spärr om de tror att du sprider virus. Säg då att du formaterat och har antivirus. Då är det lugnt. :D
Annars kolla virus.
och JA, jag har läst _HELA_ tråden.
Vad jag vet så är det samma sak på olika språk. Du kan väl berätta din version?
Du menar alltså att du inte fattar? Mbit enligt mig är ett mått att mäta bredband med. Man kan ju undra vad du använder det till.
Och jag mäter absolut inte mitt bredband i "BYTE OCH BIT."
#2 Monsterd
2008-01-31 16:00
Supporten får du ringa om du vill ha hjälp.
#18 Monsterd
2008-01-31 16:27
#11 Vill du få ditt bredband att fungera får du väl offra 15 minuter av din dyrbara tid, snoris.
#20 Monsterd
2008-01-31 16:32
Ring supporten och sluta terrorisera oss andra som faktiskt försöka hjälpa dig. Det finns bara en lösning - ring support.
Det är lungt lilla gubben, jag förstår vad du försöker säga.
Vad ser du i #19 som terrorisering?
Och på vilket sätt försökte #17 hjälpa mig?
Och som svar på din fråga "För fan vill du ha hjälp eller inte?"
så är svaret: Inte från dig.
Så håll dig borta från tråden, om du inte vill bli ännu mer pinsam.
telia 8Mbit adsl, 2005 dec!
maximera: 923kb/sec nedladdning, 90kb/sec uppladdning - 2006 vintertid!
nuläge: 890Kb/sec nedladdning, 80kb/sec uppladdning - 2007-2008 sommar till vinter!
#26 Det menar att jag har rätt? :)