Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Defenition av EMO [The real deal]

Postat av Mohinder den 28 Januari 2008, 17:47
43 kommentarer · 226 träffar
Hejhej, det här är ett svar till tråden "Defenition av EMO." Som inte har rätt på en enda punkt.

Ordet EMO är en förkortning för EMOTINAL HARDCORE, som är en musikgenre som många förväxlar med poprock osv. T.ex MCR, Fall out boy, BFMV och så. Det har ingeting med den riktiga EMO-musiken och göra. Hur EMO kunde bli förväxlad eller sammanknuten med att skära sig eller tycka synd om sig själv. Eller konstigast av allt hur det kunde bli sammanknutet med fashion-core?

Fashion-core är en klädstil som består mest av svarta kläder med nån text eller nån gubbe på kanske och svart hår (oftast) med nån utstickande färg och ofta lite hör över ögona. Fashion-core har INGET med musik-stilen EMO att göra. Detta måste faktiskt folk försöka att förstå. Om ni ser en person som är "emo" alltså som lyssnar på sån musik så skulle ni antagligen inte känna igen hon/han. Av egen erfarenhet så lyssnar de flesta som klär sig alternativt t.ex på In Flames, Billy Talent, Kent, Kill Hannah och MCR osv. Ja rock/poprock/indie ja vafan vad som helst. Men oftast inte EMO musik. Oftast är det sånna här som har haft en svår uppväxt och upplevt mycket tramatiska händelser. Ungefär som många hipphoppare (ganstas.)

EMO heter det på grund av att det dem sjunger är väldigt kännslosamt och det vill få ut det och skriker ut sina känslor som blir musik. Det flesta låtar är väl kännslosamma? Jag förstår inte hur emo-musik och rapp har blivit sådana "fiender" de flesta rapparna sjunger ju om sitt liv och får ut sina kännslor till de som lyssnar och det är precis detsamma med emo-musiken bara det att det blir ett annat sound. Vi tar Eminem som ett exempel, han rappar ofta om sitt tuffa liv och hur svårt att han hade det som ung och så. Men kallar vi Eminem för emo? Nej.

Det här med MCR och Kent det är väl de som de flesta "okunniga" och ignoranta idioterna tror är den ultimata emo-musiken, fail! Bara för att MCR och Kent sjunger om självmord och skada sig själv eller vafan dem snackar hem så betyder inte det att det är emo-musik och utseendet har absolut INGET med det att göra. Det är nån vrickad genre som jag inte vet exakt vad det är. Vissa säger poprock, vissa säger rock osv jag vet inte exakt vad jag ska lägga det i för genre eftersom jag inte själv lyssnar på nått av de.

Här är några bilder på riktiga "EMOS"

http://www.emotionalbreakdown. com/public/images/articoli/Fas eIIEmo.jpg

http://www.emotionalbreakdown. com/public/images/articoli/Emo 23.jpg

Sorry to brake your bubble. Men så är det. Ta till er det här och låt oss sluta använda en musik-stil som ett skällsord.

Ni kan läsa mera på http://sv.wikipedia.org/wiki/E mo

Jag vet att vem som helst kan skriva på wikipedia, men om man kollar igen texten ser man att det är seriöst.

Är det här den riktiga defenitionen av emo?

68 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

43 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 43 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..