Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bermudatriangeln

Postat av xp0t_z den 22 Januari 2008, 16:58
140 kommentarer · 1 254 träffar
Tjo tjo alla här på fb (Y)
Nu har jag haft en riktigt tråkig dag både i skolan och när jag kom hem lade mig i sängen och läste en bok som farmor hade kommigt ner med vid namn mysterier, författare okänd. Men i alla fall så finns det massor av saker i denna bok som man inte vet mkt om
t.ex., spöken, stonehage osv. fastnade speciellt för 1 sak i denna bok, Bermuda triangeln Så tänkte skriva lite om detta och så sen se ifall ni har ngra tankar om detta och om ni kanske vet ngt mer om detta än vad jag skriver här? :)

Bermudatriangeln ”dödens triangel.” Myt eller inte?;

”Bermudatrianglen är en av vår tids största mysterier. Oräkneliga filmer och böcker skildrar mystiska olyckor som ska ha tilldragit sig i detta beryktade havsområde – för sedan ett sekel tillbacka försvinner fartyg & flygplan spårlöst där”

Havsområdet mellan Florida, Bermuda, Puerto Rico och Bahamas kallas för Bermudatriangeln efter att författaren Charles Berlitz Skrivigt en bok om detta område och försökt förklara alla saker som har hänt här genom att använda fantasin och fakta man visste då.

Några incidenter; Mellan 1945 och 1975 anmäldes 37 flygplan, en luftballong och 41 fartyg försvunna i detta område, även en ryskatomubåt ska ha försvunnit i detta område under denna tid.

Det finns folk som har överlevt när dem färdats igenom detta område och har berättat att det kommigt färgande rykande dimma och kokande vatten, tystnad eller fasansfulla ljud. Ångan ska också ha slagit ut alla instrument som finns på flygplan & fartyg, och när dem väl är ute ur dimman så ska det ha börjat fungera igen som vanligt.

En incident som jag fastnat för är den här; Radiokontakten mellan kontrolltornet och ett passargerar plan från National Airlines bröts i 10 min och planet försvann från radarskärmarna, besättningen nämnde inget om ngn oförklarlig incident efterlandningen och man hade inte heller märkt att radiokontakten var bruten, men alla klockor ombord, inklusive besättningens och passagerarnas, fick 10 min efter. :s

Legenden om Bermudatriangeln började på allvar när 5 Avenger-stridsplan och 1 räddningsflygplan försvann under mystiska omständigheter i triangeln 5 december år 1945. De 5 planen försvann under ett rutinuppdrag och räddningsplanet (ett Martin Mariner-plan) som skickades ut att söka försvann lika spårlöst.
Försök till förklaringar och teorier; Några är följande;

Nr1. utomjordingar från planeten Venus ska ha upprättat en bas på 910 meters djup under havsytan, vilket motsvarar tryckförhållandena på hemplaneten Venus. Utomjordingarna användes sig av stark magnetsdrift för att få människor till basen och kunna studera dem.

Nr2. den hemlighetsfulla kontinenten Atlantis ligger under området. Atlantis sjönk under syndafloden, som var resultatet av ett forntida atomkrig.

Nr3. Här har det skett en förändrig hos de fysikaliska krafterna,. Det har uppstått en lucka mellan tid och rum och de försvunna objekten har antigen flyttats till framtiden, föregående tid eller till en annan plats på jorden eller driver omkring i universum.

Nr4. Det beror på efterverkningar av det mystiska Philadelphila-experimentet ( http://en.wikipedia.org/wiki/P hiladelphia_Experiment ) som den amerikanska marinen utförde 1943.

Nr5. En koloni okända människoolika väsen lever här under vattnet och de ligger bakom händelserna.

Nr6. Över detta område finns ett slags hål i jordatmosfären- Därigenom buktar jordskorpan utåt just här och allt som passerar genom området, till havs eller i luften sugs ut i rymden.

Nr7. Just i det här området tränger det ut okända kemiska gaser med stark strålning från jordens inre. Gaserna förstör Fartyg och flygplan och hos människor utlöser d tranceliknande tillstånd.

Jag vet inte vad ni tror men dela gärna med er om vad ni tror eller om ni vet ngt annat som är intressant men inte går att förklara?
Pusshaj

Vilket alternativ tror ni mest på?

233 personer har röstat

140 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 140 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..