1
Gymnasie val , Stockholm
Postat av [A]NINJA den 19 Januari 2008, 14:41
19 kommentarer · 306 träffar
Tja nu är det så att jag måste välja gymnasium väldigt snart. Jag har kollat på en jävla massa skolor men jag rensat ut massor av skolor och nu är det ett par som jag kan tänka mig att gå i.
Jag har inte riktigt valt linje men det är mellan natur och sam ekonomi.
Jensen (Norra&Västra)
Nacka Akademin City
Thorildsplan
Didaktus
St eriks
Spånga gymnasium (Närmast mitt hem)
Någon som gått i någon av skolorna? eller finns det någon som vet nåt om skolorna.
Eftersom både st eriks och thorildsplan har över 1500 elever .
så undrar jag om det är bättre att gå i en liten skola eller om det är bättre att gå i en stor. För i en liten så får man ju mer hjälp och man får en bättre relation till lärarna? men i en stor så får känner man mer folk .
Min sista fråga är : Vad är skillnaden mellan tex Kungsholmen som har intagningspoäng på 315 och nåt annat gymnasium som har intagningspoäng på 200. Det är väl ändå samma linje och samma kurser man läser varför är det så stor skillnad? PEACE / AFRONINJA
Jag har inte riktigt valt linje men det är mellan natur och sam ekonomi.
Jensen (Norra&Västra)
Nacka Akademin City
Thorildsplan
Didaktus
St eriks
Spånga gymnasium (Närmast mitt hem)
Någon som gått i någon av skolorna? eller finns det någon som vet nåt om skolorna.
Eftersom både st eriks och thorildsplan har över 1500 elever .
så undrar jag om det är bättre att gå i en liten skola eller om det är bättre att gå i en stor. För i en liten så får man ju mer hjälp och man får en bättre relation till lärarna? men i en stor så får känner man mer folk .
Min sista fråga är : Vad är skillnaden mellan tex Kungsholmen som har intagningspoäng på 315 och nåt annat gymnasium som har intagningspoäng på 200. Det är väl ändå samma linje och samma kurser man läser varför är det så stor skillnad? PEACE / AFRONINJA