1
Problem me nätet
Postat av kzzpzz den 19 Januari 2008, 00:16
4 kommentarer · 202 träffar
Tjo grabbar!
Har under den senaste veckan haft problem med nätet.
Kunnat surfa lite och när jag typ skall byta länk, dvs byta sida så går det inte mer, ingen anslutning.
Nehepp, då får jag starta om routern eller modemet och det funkar efter ett tag igen.
Detta drabbar även min bärbara men ännu mer.. går knappt va där, alltså ansluten, bara problem.
Har router som sagt, ett Netgear som funkat bra i de 2 år jag haft.
Har BBB 24/1 också men de säger det är inga problem hos dem.
Har byt kanal i PortForward Settings osv.
Sen har jag även märkt att datorn blivit lite segare nu på något sätt.
När jag försöker komma in på länkar laddar den extra och ibland stannar den bara upp. Då står det att den är klar och "står still" eller så laddar den utan att visa de gröna strecken där nere och jag är inne på sidan igen efter 3-4 sek..
ELLER så har den laddat alla streck, men den står fortfarande stil och byter till sidan efter 2 sek..
Fett jobbigt, går segt.
Någon som vet problemet?
Har under den senaste veckan haft problem med nätet.
Kunnat surfa lite och när jag typ skall byta länk, dvs byta sida så går det inte mer, ingen anslutning.
Nehepp, då får jag starta om routern eller modemet och det funkar efter ett tag igen.
Detta drabbar även min bärbara men ännu mer.. går knappt va där, alltså ansluten, bara problem.
Har router som sagt, ett Netgear som funkat bra i de 2 år jag haft.
Har BBB 24/1 också men de säger det är inga problem hos dem.
Har byt kanal i PortForward Settings osv.
Sen har jag även märkt att datorn blivit lite segare nu på något sätt.
När jag försöker komma in på länkar laddar den extra och ibland stannar den bara upp. Då står det att den är klar och "står still" eller så laddar den utan att visa de gröna strecken där nere och jag är inne på sidan igen efter 3-4 sek..
ELLER så har den laddat alla streck, men den står fortfarande stil och byter till sidan efter 2 sek..
Fett jobbigt, går segt.
Någon som vet problemet?