1
Angående Projektor & Film-tittande
Postat av Patiik den 14 Januari 2008, 17:45
13 kommentarer · 178 träffar
Tänkte köpa mig en HD-projektor inom närmaste framtiden, har gjort en hel del trådar för HUR man ska gå tillväga för att se HD-filmer på Xboxet om man nu har dom på datorn, formatet är .mkv vilket gör att det inte går om inte väldigt komplicerat att streama genom Xboxet.
Dom kom tanken att jag kanske skulle köpa en Microsofts HD-DVD (den man kopplar in i Xboxet) men att bränna HD-filmer verkar också väldigt komplicerat om inte dyrt (HD-skivor : 50:-/st, HD-Brännare x 1000 lappar osv osv)
Kan koppla HDMI kabel från datorn till projektorn?
Anledningen till att jag vill just detta är för att få ut det mesta ur projektorn, men annars får jag väl streama vanliga DVD filmer och hoppas att kvalitén är bra ändå ?
Så därför vänder jag mig till er:
HUR ska jag göra? För att kolla på .mkv filerna jag har på datorn genom Projektorn?
(Ej olagligt nerladdade filmer så stäng en tråd)
Tack på förhud / Putteee
Dom kom tanken att jag kanske skulle köpa en Microsofts HD-DVD (den man kopplar in i Xboxet) men att bränna HD-filmer verkar också väldigt komplicerat om inte dyrt (HD-skivor : 50:-/st, HD-Brännare x 1000 lappar osv osv)
Kan koppla HDMI kabel från datorn till projektorn?
Anledningen till att jag vill just detta är för att få ut det mesta ur projektorn, men annars får jag väl streama vanliga DVD filmer och hoppas att kvalitén är bra ändå ?
Så därför vänder jag mig till er:
HUR ska jag göra? För att kolla på .mkv filerna jag har på datorn genom Projektorn?
(Ej olagligt nerladdade filmer så stäng en tråd)
Tack på förhud / Putteee
Kolla på .mkv filer på datorn genom projektorn?
16 personer har röstat