1
Aerox
Postat av Chakki den 13 Januari 2008, 02:45
33 kommentarer · 5 577 träffar
Hej
1. Hur snabbt går en Yamaha Aerox (08an) original? Funderar på att köpa en, men hört att de ska gå skitsegt original (speciellt axxet).
2. Vilka strypningar är det jag vill ta av om jag vill ha bättre acc?
Vad jag har hört/läst så är strypningarna på aerox:
Variatorring
Blindrör
Insugsgummit (12 mm avstrypt)
"Skorsten" i luftburken
Strypt cylinder
[Källa: moppenet]
Tänkte plocka bort variatorringen. Blindröret är typ svårt att bli av med så om man vill bli av med den så måste man typ köpa nytt effektrör(vilket jag inte har lust med).
Plockar man bort "skorstenen" i luftburken har jag hört att det ska låta som fan, och jag har ingen lust att bli stoppad av polisen.
Insugsgummit och den strypta cylindern har jag ingen aning om vad det är eller hur man tar bort det så det kan jag inte göra.
3. Räcker det att bara dra variatorringen för att gå bra?
1. Hur snabbt går en Yamaha Aerox (08an) original? Funderar på att köpa en, men hört att de ska gå skitsegt original (speciellt axxet).
2. Vilka strypningar är det jag vill ta av om jag vill ha bättre acc?
Vad jag har hört/läst så är strypningarna på aerox:
Variatorring
Blindrör
Insugsgummit (12 mm avstrypt)
"Skorsten" i luftburken
Strypt cylinder
[Källa: moppenet]
Tänkte plocka bort variatorringen. Blindröret är typ svårt att bli av med så om man vill bli av med den så måste man typ köpa nytt effektrör(vilket jag inte har lust med).
Plockar man bort "skorstenen" i luftburken har jag hört att det ska låta som fan, och jag har ingen lust att bli stoppad av polisen.
Insugsgummit och den strypta cylindern har jag ingen aning om vad det är eller hur man tar bort det så det kan jag inte göra.
3. Räcker det att bara dra variatorringen för att gå bra?
Ska jag köpa Aerox och plocka bort variatorringen?
216 personer har röstat