Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

walla nånting e knas

Postat av businessman den 10 Januari 2008, 16:16
30 kommentarer · 218 träffar
tjalolhej.

Hade skulder på ca 6-7k, det var saker som var tvungna att betalas så jag behöver inte gå in mer på det. Jag tog ett lån på 10k för detta och jag fick andra oväntade utgifter. Bl.a. kom julen emellan och så pokern förstås. Bara en tredjedel av det jag skulle betala betalades, och jag tog ett nytt lån på 20k för att lösa det gamla lånet så man slipper ha två (dyr och dum metod men jag ville ha det så), betala alla skulderna och för resten av pengarna försöka "vinna ihop" så man kunde betala tillbaka hela 20k-lånet...

För att få lånen ljög jag givetvis lite och hade ett intyg från min arbetsgivare som styrkade på min inkomst.

Jag har levt helt inne i mig själv och mått jättedåligt över detta och alltid trott på pokern som en lösning på saker & ting (i alla fall de kvällar det går bra och man vinner och vinner...). Ingen i min närhet vet om detta men nu ligger det alltså till så att jag har ett lån på 30k över 24 månader. Ingen inkomst och studerar sista året i gymnasiet.

Allt annat är betalt och klart (bl.a. 2-3 teleräkningar jag hade som låg som det var brådis på), medan lånen finns kvar givetvis och alla andra pengar har spelats bort på poker.

I maj tar jag studenten och jag kommer då se till att fixa något budjobb eller liknande och jobba mycket i sommar. Men tills dess är det 6 betalningar som ska göras på lånen och jag har ingen inkomst utöver studiebidraget som är enligt mig ett existensminimum på vad jag tål att leva på per månad.

Bör tillägga att jag en gång varit vinnande och en bra pokerspelare men att jag tappat kontrollen. Jag har spärrat mig från samtliga sidor. Prima, SvS etc. och har avinstallerat samtliga pokerprogram på datorn.

Jag bor med morsan och hennes sambo och har frekvent kontakt med far min. De vet ingenting om detta, utan endast att jag då och då spelar poker. Jag har läst så mkt historier om folk och det får mig att tänka på killen som lånade 200k, torskade dom och tog livet av sig förra året.

Jag blir skrämd av mig själv väldigt mycket, och på ett sätt känns det skitskönt att få prata med någon om det (dvs. att jag skriver här). Jag är skitnöjd med mitt liv, men jag vill fråga er om jag kan klara mig undan utan att berätta för mina nära & kära om min ekonomiska situation.

Jag vet att det skulle såra dom mycket, därför vill jag lösa det själv. De har inte gott om pengar heller direkt, och även när de vill ge mig pengar så tar jag inte emot dom då jag verkligen inte tycker om det.

Jag vet att jag har varit en komplett idiot och har satt mig i skiten, men en annars så glad och utåtrikad kille är riktigt deppig just nu över det här och besviken på mig själv, därmed undanbedes oneliners som kallar mig dum i huvudet, snälla.

Meningen med tråden är att jag vill veta vad ni hade gjort er i min situation (ni kan åtminstone försöka sätta er in i den)...

Det är helt out of the question att åka på betalningsförseningar och inkasso etc, och sista utvägen är att tala med mina föräldrar om min situation och vad jag gjort. Att kanske be dom betala månadsbetalningarna fram till juni och efter det att jag börjar betala tillbaka illa kvickt med stora delar från månadslönerna.

En annan lösning kan vara att jag ber om hjälp av en vän till mig som jag umgåtts med mkt på sistone. Han har väldigt mycket pengar, men vi har extremt många gemensamma vänner. Och jag vet inte om han skulle förstå mig eller lita på mig, då jag enbart känt honom i ca. 1 år. Kanske erbjuda lånekontrakt el. liknande som en sorts garanti, men också att om jag blåser honom får han gå ut med det till alla mina polare eller likn, vilket måste anses vara en trygghet på ett sätt.

Det jobbiga är att nu VET jag att det jag alltid vetat är bekräftat, att jag inte kan spela poker längre och att jag nu kommit över speldjävulen. POKER is OVER. Detta är anledningen till att jag inte gärna vill be mina nära om hjälp i första hand, vore att förstöra något i onödan.

Försöka sälja saker och på så vis försöka få ihop månadsbetalningarna?

Alla tips och uppmuntran mottages
/En sömnlös fattig blivande student som söker deltidsjobb utan napp som blivit slagen av speldjävulen i ansiktet...

30 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 30 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..