Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Sexist-javisst!

Postat av Aldrigmer den 8 Januari 2008, 12:24
39 kommentarer · 248 träffar
Nu är det såhär, idag satt jag och surfade runt lite bland dessa trådar på fragbite, som jag gör samtidigt som jag lyssnar på musik (väldigt ofta), och hittade då en tråd som hette "Snyggast brud@bdb", jahopp tänkte jag och klickade mig in på den, där ska användarna länka till den person som dom tycker är snyggast, som dom har hittat på bilddagboken.se. Tråden var mycket populär och den ena länkade värre än den andra. Jag satt aldrig och kollade igenom alla utan tryckte på lite random.

Jag kom till en ung tjejs bilddagbok (född 91, för er som inte fattar, alltså 17 i år), länken förde mig direkt till en väldigt "vågad" bild, där hon enbart var iförd bh & string, samt drog en pose. Jag trode knappt mina ögon när jag fick syn på detta, visst jag är lika mycket man som alla andra och tycker nakna brudar är upphettsande, men detta var för mycket.

Att hon tagit en vågad bild och lägger ut den på bilddagboken där vem som helst (hennes konto kunde alla gå in på, även folk utan konto alls) gå in på, sno henens bilder och göra vad fan dom vill med. Och är man 17 år, har man oftast inte så mycket moral i kroppen att bestämma om man ska lägga ut sådana bilder på offentliga sidor bevisades det, jag har alltid trott att man är lite mer utvecklad när man fyllt 15-16, men ack vad fel jag hade.

Nu till det jag vill få fram, my point, det viktiga, det viktiga!

Kvinnor på senare dagar klagar alltid om hur idiotiska män är, hur vi behandlar dom som föremål och låter dem katigoriseras som sexobejekt, men är det så konstigt? Vi blir ju provocerade utav en del kvinnor (syftar på kvinnor som denna, samt porrfilmer, modeller m.m) att katigorisera dem. Redan vid ung ålder är det ett faktum att kvinnor ska se bra ut (barbie, bratz m.m), och att kvinnor ska fokusera sig på utséende. Jag blir nästan tårögd så förbannad jag blir på dessa. Hur kan det vara männens fel när det finns de idiotiska blondiner (inget illa menat) som lägger upp sådana bilder överallt!?

Javisst förklaringen är oftast den att dessa unga kvinnor vill ha uppmärksamhet, dem vill ha ett slags bevis på att dem duger, att dem passar in under samhällets ideal. En del har kanske inte fått den uppmärksamheten när dem var mindre, eller utav sin pappa, och vill ha den utav män nu, vad vet jag. Hur som helst tycker jag detta är sjukt.

Ska vi (män) behöva tryckas ner, katigoriseras som sexister när det finns kvinnor som stödjer det? Borde inte femenisterna fokusera på sitt egna kön och hur dom uppför sig, innan dem skyller på männen?

Det finns säkert flera hundra killar på detta forum, som just fått sin syn på kvinnor tack vare den lilla mariotet väljer att lägga ut bilder på de själva, nästan nakna, som sedan hittas utav en fragbite användare som tycker det är roligt och gör en tråd om det, där han länkar till bilden.

Jag är inte femenist, jag är mer emot än för dem.

Så vad som ska disskuteras:

1. Har du stött på sådana här brudar IRL?

2. Vad har de gett dig för intryck?

3. Vad tycker DU om att lägga ut vågade bilder offentligt, på internet?

Håller ni inte med mig om detta, får ni gärna skriva vad som är felaktigt och varför.

Eventuella stavfel bjuder jag på, hoppas ni tagit den tid att läsa detta, och att det var en trevlig läsning.

//Attjagorkar
Föregående tråd
Nästa tråd

39 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 39 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..