Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Inne/ute-tråden!

Postat av viCCelitO- den 7 Januari 2008, 09:49
4 kommentarer · 255 träffar
Det gick upp för mig imorse när jag läste senaste nyheten, att idag ska jag nog skriva en inne/ute-lista som är helt objektiv samt kort och koncist.

Inne:

* Scarves. Även om jag inte bär några själv så är det sjukt poppis och inne att bära scarves på sig nu. Det passar till alla klädstilar och är även riktigt behagligt. Och så slipper man frysa om överkroppen.

* Fildelning. Ja, även om det har varit vanligt länge och bara blir vanligare så har det aldrig varit mer populärt att fildela (sen förbudet trädde i kraft 1 juli 2005). Anledningen är den massiva debatt som har pågått sedan 7 moderata politiker trotsade partipiskan och sade "Att fildela är en rättighet." Frågan är bara om detta är ett desperat försök att vinna nya röster till nästa riksdagsval då Moderaterna som bekant har rasat i oponionsmätningarna ända sedan Fredrik "Babyface" intog tronen som Sveriges statsminister.

* Halka. Tydligen verkar det vara ett trendigt påfynd att krocka på vägarna. Trots dagliga vaningar om halt väglag fortsätter Sveriges befolkning att blankt strunta i meteorologernas uppmaningar och bränna på i 110 på 50-vägarna. Tror folk verkligen att de är så duktiga bilförare att de kan manövrera ett fordon som tappat greppet på en glashal landsbygdsväg? Eller ska man skylla på att julstressen inte lagt sig ännu?

Ute:

* Magnus Betnér. Han var helt fenomenal för 4-5 år sedan. Priset han fick som Sveriges komiker 2005 hade dem hellre kunnat ge till David Batra. Det kändes mer som en sympatiutmärkelse då han precis börjat tappa i sting efter sitt genombrott i Parlamentet. Det han säger är fortfarande sant, men det är inte speciellt roligt längre. Funderat på att byta yrke?

* Jul i dess hela bemärkelse. Alla klagar fortfarande över att det är stressigt hemma/på jobbet och skyller det på julen. Stressen från att ha överskridit sitt saldo till max för att handla klappar och julbordsmat till tusen spökar fortfarande och självklart slår svenskarna åter rekord i meningslös shopping. Det är nästan så att man ska ge ett idiotipris åt Findus för deras Jultallrik för tjugo spänn på ICA, med sloganen "För ensamstående flerbarsmammor som varken har tid eller råd att göra ett eget julbord." Undra om de ens sålde några exemplar av den varan. För om man, i mitt tycke, inte ens har någon kär familj att fira julen med, då sitter man antingen i en isoleringscell eller är en manodepressiv, föräldralös enstöring. Den s.k. julandan som folk talar om existerar inte längre. Folk vet inte ens vad den innebär.

* Dissen "p12:a". Även om detta påhopp endast (synnerligen oftast iaf) förekommer över internet och missbrukas på en site som t.ex. fragbite så har det aldrig varit mer tabu att kalla någon annan för p12:a. Speciellt när man drar alla över en kam och generaliserar folk man tror sig stå över. Dissen har oftast en begränsad tillhörighet hos folk mellan 11-17 år fyllda. För de som är 11-12 så använder de uttrycket just för att försöka verka äldre själva och på så sätt tro sig framstå som smartare och visare i andras ögon. För de andra åldrarna så är de helt enkelt bara glada över att ha fyllt 13 och passerat stadiet och allt vad det innebär att vara 12 år. Dissen är troligtvis från början myntad av en 14-åring som ville få bort den kulturella fjortisstämpeln och på så sätt trycka ner en ny generation individer. Och, jag glömde nästan. Anledningen till att 18+ inte använder dissen är att de troligtvis växt ifrån det hela och på allvar kommit in i vuxenlivet. För den lilla skara 18+ som fortfarande gör det, finns det endast en liten förklaring; de är barn med tuff uppväxt och med en kraftig avsaknad av intelligens. Notera att jag skrev barn, vilket betyder att de fortfarande är mellan 11-17, mentalt.

Ordet är fritt, kritik är välkommet!

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..