Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ställa in sitt 5.1 Ljud korrekt

Postat av egdavankfestxP den 2 Januari 2008, 21:10
11 kommentarer · 419 träffar
Har klämmt upp mitt 5.1 ljud på väggen nu (det är kopplat till datorn, inte till dvd/tv osv) Jag letar efter ett program som man kan ställa in ljudnivån för bakre högtalarna, eller till hela systemet.

Jag gjorde ett 5.1 test från någon svensk radio (första länken på google när man söker på 5.1 test) Då fungerade alla högtalare korrekt och med bra ljudnivå.
Men när jag sedan slår på t.ex. senaste pirates of the carribbean, sätter inställningarna i VLC till 5.1 ljud så låter inte alls "omgivningen" dvs, bakhögtalarna högt/bra, bara lite smått.
Kan tillägga att jag på "Ljud och ljudinställningar" har satt datorn till "5.1 Surroundljud".

Är det filmerna som valt att bli inspelade med lågt bakgrundljud eller är det kanske spelaren jag väljer att spela upp med? Aja, behöver hjälp vilket fall!

Tack på förhand!
Föregående tråd
Nästa tråd

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 11 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..