Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Snusnamnsamling

Postat av Eexor den 1 Januari 2008, 16:01
81 kommentarer · 189 träffar
Nyår 2007 höjde den nya regeringen i Sverige skatten på snus med 100%. Så istället för att en General lös kostar 25kr kostar den nu allt från 34kr till 38kr. I och för sig är snuset värd det, men är det nödvändigt? Jag ställer mig frågan, tänker dom med arslet?

Alltså här har vi fattiga studenter, hemlösa, arbetslösa och vad det måtte vara som snusar - många av dom har inte ens råd med en dosa om dagen.

Nu går det rykten om att snuset ska höjas IGEN till nyår 2008. Nu kommer snuset ligga 40kr + och bara 45 gram snus i en dosa, istället för det som idag är standard på 50 gram. Vad jag vet så är det långt många fler som har dött av att röka än av att snusa, om det ens är någon som har dött av snus.

Att de höjer priset på snus, inte bara en gång, men två får eks-rökare som bytte till snus för att det var billigare att börja röka igen, och när snuset nästan är lika dyrt som ett cigg paket så vill det nog vara även vanligare för mindreåriga att börja röka. Detta är inte hälsosamt, och alla vet att snus är det bästa som finns.

Låt oss visa våran kärlek för snus och Swedish Match och vesa vart snuskylskåpet ska stå!

http://www.namninsamling.com/S nusforthewin

100 Stycken som har skrevit på De är bara att fortsätta skriva på .

Vad tycker ni ?

217 personer har röstat
Föregående tråd

81 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 81 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..