Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Misstänkt för langning.

Postat av ormbunkeN den 31 December 2007, 12:43
17 kommentarer · 443 träffar
Det var en alldeles vanlig dag, en fredag. Jag vaknade uoo hemma hos en polare som bor i centrum, runt 11.00 så jag skulle hinna till Systemet för att inhandla nyårsdricka för alla pengar ja hade kvar av lönen.

Lite halvtrött så lunkade jag ner mot Systemet. Utanför Systemet så stog det ett par ungdomar som sökte någon som ville köpa ut åt dom, de frågade mig och jag sade vänligen " nej, tack " för jag ville ju inte åka dit för nåt skit sådär.

Aja, väl inne på Systemet så gick jag runt med min vagn och plockade på mig lite saker. Men när jag stod och vägde över om jag skulle köpa några smirnoff eller inte så märker jag att någon smyger bakom mig mellan hyllorna, och detta fortsatte hela tiden där inne.

När jag hade tagit allt jag skulle ha så gick jag iväg mot kassan, kassörskan kolla de väldigt konstigt på mig när jag lastade upp mina alkoholdrycker. - Aja, tänkte jag och betalade med min sista 500kr sedel, fick 4 kr över !.

Jag gick ut, lite smålycklig över mitt inköp, gav de 4 kronorna till en sån där rädda barnen-gumma och gick vidare. Då kommer polisen och stoppar mig, de vill se mitt leg osv. Jag visar de mitt leg, och då ber dom mig att följa med dom till stationen.

Jag frågade va de gällde och fick detta till svars: " Du är misstänkt för langning ". WTF, tänkte jag, Jag har ju bara inhandlat åt mig själv. Medans jag stod och konverserade med polismannen så ser jag att ungdomsgänget stod på andra sidan gatan och verkligen hånflinade åt mig. De hade skickat in en av sina vänner för att kolla upp vad jag köpte, ringde polisen och sa att jag vad jag skulle köpa och att jag skulle köpa ut åt några småflickor. Klart som fan polisen tror på dom när dom sa precis vad jag hade köpt osv.

Så nu sitter jag här, helt pank och utan alkohol till ikväll ! JIPPPI.
Jävla äckel tonåringar som inte vet hur man sköter sig.

För att skapa diskussion: Tycker ni det räcker med bevis för att åtala mig, eller behövs det mer? Och, vad hade ni gjort i denna situation?.
Föregående tråd
Nästa tråd

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 17 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..