Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Från grundskolan till gymnasiet

Postat av gnak den 22 Augusti 2004, 16:36
168 kommentarer · 412 träffar
Hejsan!

Nu är det så här att om 2 dagar börjar jag gymnasiet, Ingrid Segerstedts gymnasium ( www.isgy.nu ), SAM, och jag känner mig aningen förvirrad.

Under årskurs 9 var jag så himla skoltrött att jag inte orkade bry mig riktigt om vilket gymnasium som passade mig, och var inte speciellt engagerad i hur "gymnasiesystemet" fungerade heller för den delen.

Så nu sitter jag här, dryga 2 dagar kvar, vet knappt vägen till skolan jag ska börja i, känner ingen som ska börja där, och jag har slut på hårvax.

Så nu frågar jag det visa och erfarna folket på fragbite för att försöka zappa upp så mycket information som möjligt.
Vad är skillnaden mellan gymnasiet och grundskolan i stora drag? Vad ska man passa sig för? Studerar man på samma sätt? Något man bör vara nervös inför? Valfrihet på hur man studerar ett ämne osv.

Skulle uppskatta detta rejält, nu till något mindre viktigt;

Jag söker också _bra_ filmtips, något som jag inte fått på några veckor och är trött på att se skitfilmer helt enkelt. En bra film definerar jag det som att när man sett färdigt den har man känslan om att man vill/kan tänka sig att se om den igenm exempel på sådana filmer som gett mig den känslan är ; The last samurai, The girl next door, The ring, Mean girls, Donnie Darko, The butterfly effect.

Tack på förhand.

168 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 168 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..