1
Trodde inte det var sant..
Postat av qazM den 22 December 2007, 23:38
50 kommentarer · 49 träffar
Tjenare, tänkte bara berätta om en rolig grej som hände ikväll hemma hos mig.
Det började med att jag rullade hem från skolan, satte mig vid datorn och käkade lite.
På eftermiddagen vid 19.00~ så får jag ett oväntat samtal av polisen. Jag har varit inblandad i en mobilstöld, så dom kom över på polisförhör.
Jag sa som allt var, så det kommer bli rättegång för detta.
Jag har inte tagit något utan jag var kontakt med en kille som sålde en mobil, och då ska jag vittna att det var han som tog den.
Sen skulle jag visa MSN-konversationer på att han tagit mobilen, då frågar en av poliserna:
"har du bra uppkoppling?" Jag svarade:
"ja, vadårå?"
Då svarade han senare, "nä jag sitter på skit ADSL och det går segt att tanka".
Då tänkte jag...Tanka?!? En polis tanka hem?
Sen fråga han "Laddar du hem saker?"
Då orkade jag inte bry mig, skrattade och sa "Ja jag tankar hem varje dag, vad är det med det?"
Då fortsatte han giilla det vi snacka om och tog en till fråga:
"hur snabbt tankar du då?"
Jag skratta igen och sa "En film på kanske 5min"
Han skratta och sa "Oh fyfan vad kul, själv måste jag sitta och vänta minst en timme innan filmen är klar"
Så då fick jag ett gott skratt, en snut som laddar ner från internet filmer etc. Tyckte det var sjukt roligt och förhöret slutade väldigt roligt också.
För att skapa en diskussion om detta, har detta hänt er någon gång? Eller något roligt att berätta:)
Ha ett bra lov. peace out!
EDIT: Skrev fel, detta hände på torsdagen alltså inte idag! Så mybad:)
Det började med att jag rullade hem från skolan, satte mig vid datorn och käkade lite.
På eftermiddagen vid 19.00~ så får jag ett oväntat samtal av polisen. Jag har varit inblandad i en mobilstöld, så dom kom över på polisförhör.
Jag sa som allt var, så det kommer bli rättegång för detta.
Jag har inte tagit något utan jag var kontakt med en kille som sålde en mobil, och då ska jag vittna att det var han som tog den.
Sen skulle jag visa MSN-konversationer på att han tagit mobilen, då frågar en av poliserna:
"har du bra uppkoppling?" Jag svarade:
"ja, vadårå?"
Då svarade han senare, "nä jag sitter på skit ADSL och det går segt att tanka".
Då tänkte jag...Tanka?!? En polis tanka hem?
Sen fråga han "Laddar du hem saker?"
Då orkade jag inte bry mig, skrattade och sa "Ja jag tankar hem varje dag, vad är det med det?"
Då fortsatte han giilla det vi snacka om och tog en till fråga:
"hur snabbt tankar du då?"
Jag skratta igen och sa "En film på kanske 5min"
Han skratta och sa "Oh fyfan vad kul, själv måste jag sitta och vänta minst en timme innan filmen är klar"
Så då fick jag ett gott skratt, en snut som laddar ner från internet filmer etc. Tyckte det var sjukt roligt och förhöret slutade väldigt roligt också.
För att skapa en diskussion om detta, har detta hänt er någon gång? Eller något roligt att berätta:)
Ha ett bra lov. peace out!
EDIT: Skrev fel, detta hände på torsdagen alltså inte idag! Så mybad:)