Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
I usa lär det väl vara runt 600 år, men befann du dig här i Sverige och döms här i Sverige så lär du få runt 600.000 kronor per sekund som straff, alternativt ett strandhus i florida..
Misshandel ger böter eller fängelse i högst 2 år. Är misshandeln grov kan det ge 1 till 10 års fängelse. Medhjälp till misshandel ger väl böter.. kanske skyddstillsyn?
Hade någon misshandlat min bror eller syster hade jag kontaktat polisen.
böter eventuellt villkorligt fängelse. speciellt om det är första gången du blir dömd för ngt.
verkligen inte fängelse eller dylikt.
jag blev te.x. fälld för misshandel och fick endast böter och typ 1 ½ år villkorligt. så du lär inte få värre, speciellt inte i sverige.
(me @ finland)
om du undrar så är villkorligt fängelse ett visst antal dagar, te.x 300, och om du gör ngt under den tiden så får du sitta i fängelse den resterande tiden som är kvar av dina 300 dagar ^^
spelar ingen roll. anmälan var endast rubrikerad som misshandel och då spelar det ingen roll om jag slog han med ett järnrör eller stack upp en colaflaska i ääni på honom ^^
straffet motsvarar åtalet om man säger så.. och fälld, ja det blir man alltid =<
Personer under 18 år får inte dömmas till fängelse.
#18 Baseras ofta på vilket tillhygge som användes, den misshandlades motsånt, skador etc. Samt om det verkligen var skäligt. Det är inte samma straff för alla misshandel.
nej inte samma straff, men min halvsuddiga poäng var väl att det finns olika grader av misshandlar, som grov och sen medhjälp etz. han kan segla lugnt med sitt åtal ;p
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Jag hade sökt upp personen, resten får ni lista ut själva ;)
hade försökt stoppa det och sen anmält
Hade någon misshandlat min bror eller syster hade jag kontaktat polisen.
verkligen inte fängelse eller dylikt.
jag blev te.x. fälld för misshandel och fick endast böter och typ 1 ½ år villkorligt. så du lär inte få värre, speciellt inte i sverige.
(me @ finland)
om du undrar så är villkorligt fängelse ett visst antal dagar, te.x 300, och om du gör ngt under den tiden så får du sitta i fängelse den resterande tiden som är kvar av dina 300 dagar ^^
straffet motsvarar åtalet om man säger så.. och fälld, ja det blir man alltid =<
Personer under 18 år får inte dömmas till fängelse.
#18 Baseras ofta på vilket tillhygge som användes, den misshandlades motsånt, skador etc. Samt om det verkligen var skäligt. Det är inte samma straff för alla misshandel.