Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Emo's, diskussion.

Postat av infra! den 16 December 2007, 01:58
37 kommentarer · 171 träffar
Hej allihopa! Såg tråden om "vuxna emo's". Tankarna började faktiskt flöda runt i skallen och jag skulle vilja dela med er av mina tankar och se vad ni tycker. Mina tankar kretsar runt de evigt "utpekade" emo'sarna. Det jag skulle vilja diskutera är om ni någon gång funderat på samma sak som mig, VARFÖR de går över till stilen emo? Alla har ju en gång varit "normala" och glada en gång i tiden om jag får uttrycka mig så. Många (då pekar jag inte ut alla) som byter till stilen har mått psykiskt dåligt. Kanske mobbad i skolan, kanske har komplex över sin kropp, kanske har föräldrar som bråkar? De byter stil och söker tröst, och framförallt UPPMÄRKSAMHET. Är det för att de är svaga, kan de inte kämpa sig ur hårda tider?

Sen när dom väl sitter där sminkade, upprivna och klädda i sina randiga små söta tröjer så klagar dom på att folk inte ska kritisera hur dom klär sig eller vad om tycker. När de väljer byta till den stilen som är hårt kritiserad så kan dom väl räkna med att folk kommer trycka ner dom och komma med spydiga kommentarer? De har ju själva valt deras situation, att få uppmärktsamhet.

Kort fattat så är min fråga: Varför går folk över till stilen emo? Vad är poängen när de ända bara blir nedtryckta?
Föregående tråd

37 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 37 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..