Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Religionsarv

Postat av hennyeee den 15 December 2007, 00:16
14 kommentarer · 39 träffar
Hej, jag komma och tänka på nu i dagarna hur sjukt jag tycker det är att barn föds in i en religion. Man har ju ingen större chans att välja oavsett om föräldrarna säger att man får välja religion själv när man blir äldre, för då har man ju bara hört om den som föräldrarna har, och då verkar det antagligen det ända vettiga. Jag har en präst till mor, hon är från den protestantiska kristna kyrkan, och jag har ju mer eller mindre vart kristen fram tills nu, då jag börjat tänka efter vad jag tror på egentligen? Jul, påsk och kristi himmelsfärd, när man frågar varför man firar det så säger man ju för att fira jesus födelese, för att fira jesus återuppståndelse. Inte så konstigt att jag började tro på jesus, när man fick presenter pga honom varje år. Jag anklagar inte min mor för att ha påtvingat kristendomen på mig, men onekligen har hon omedvetet bidragit till min "tro" på jesus och gud. Iallfall, tycker ni att det är etiskt att för över sin religion till sina barn?

Tycker du att det är etiskt att föra över sin religion till sina barn?

11 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

14 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 14 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..