Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ännu mer prob. (dator).

Postat av A2M den 12 December 2007, 22:48
8 kommentarer · 157 träffar
Tjaao.

Hade en noobig tråd för ett litet tag sedan om min nya dator, och att inte graffekortet funkade. Och eftersom chassit inte gick att öppna, så lät vi det hela vara och skickade upp den igen.

I förrgår kom den tillbaka. Testade att starta, men det gick inte den här gången heller. Fast den här gången gick chassit (ena chassihalvan) att öppna och jag såg graffekortet hade lossnat, som det troligtvis hade förra gången också, och nu satt jag i skiten.

Allt verkade funka, och nu skulle jag installera mitt OS (XP Pro), och allt gick perfekt tills jag skulle formatera. Där kunde den inte hitta någon disk och jag försökte igen fast med samma resultat.
Vi kollade så alla sladdar var i och det var de.
I bios visar det att hårddisken sitter i osv, men under installering så säger den att den inte hittar någon disk bla bla bla.

Sen så lät jag en annan lite mer kunnig försöka med lite si o så (allt möjligt i bios, något tool prog. osv osv), men han fick inte det till att funka.

Någon smart FB'are som sitter med kunskapen att försöka ge lite tips och råd om vad jag kan göra?

// imbanooben
Föregående tråd
Nästa tråd

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..