1
Softair guns, blev jagade.
Postat av DROOOOID den 11 December 2007, 13:05
59 kommentarer · 210 träffar
Tjenare, förra fredagen var jag och några polare hemma hos mig, vi tänkte köra lite softair gun krig :p (btw jag e 17)
Vi har inga små skit pistoler utan riktiga automat gevär och shotguns o sånt. Vi var 6 pers som skulle va me, vi fixade mörka kläder, för att inte synas så bra och skidglasögon, det skulle alltså vara 3v3.
Jag ladde min patroner med kulor (jag har en shotgun).
Och laddade min småpistoler, tog med extra magg och drog ut.
Vi har alltid varit i skogen på andra sidan kvarteret, så vi cyklade dit på kanske 5 minuter.
När vi kom dit så delade vi upp oss och sprang iväg.
Själva idén är att ta varandras flagga ASAP och sen springa iväg med den till sitt camp, så det var mycke strategi :]
iaf så började vi, dom 2 i mitt team gick framför mej, då såg min idiot till kompis en gubbe med en hund, han tänkte att han skulle skjuta på gubben. Vi var ganska långt ifrån så gubben kunde inte se oss, jag sa bara "Vafan är du dum i huvudet eller?!"
Han bara skrattade och började sikta. Jag tog hans gevär och kastade iväg de, då slog han till mig i magen, (inte hårt liksom, mest bara för o visa att han va irriterad :p)
När han hade hämtat sitt gevär så hade gubben försvunnit.
Vi ställde oss upp och gick därifrån för att leta upp dom andra för att skjuta ner dom :p
Vi gick kanske i 5 minuter i den rikningen gubben kom ifrån.
Då såg vi dom andra tre typ 20 meter därifrån och började skjuta som fan :P
Och dom skjöt tillbaks och vi hade skit kul i typ 1.5 minuter :)
tillslut så tog vi en paus och gick fram till dom :)
En av mina kompisar som varit med det andra laget hade fått ganska mycke märken för det var honom vi mest hade siktat på :p.
Vi satte oss ner och drack lite varm chocklad =)
Då kom 2 män gående typ 100 meter bort, dom hade luftgevär med sig, såg ut så iallafall.
Jag sa åt min polare och pekade på männen.
Då sa Jonte, en polare som va i mitt lag (han som hade siktat på den där gubben med hunden)
att det var gubben med hunden som gick där nere med luftgeväret.
Jag blev ganska förvirrad och undrade vad dom gjorde här.
Då pekade en av männen på oss och skrev "DÄR ÄR LIGISTERNA"
(varför vi var ligister har jag ingen aning om -_^)
Jag gick ner för att prata med dom och fråga vad problemet var,
när jag kom ner så siktade en av männen på mej med sitt gevär, och jag sa ganska argt "Vadfan håller du på med?"
då sa den andra som inte hade nåt gevär att vi tydligen hade vandaliserat hans hus och skjutit med vapen i området och försökt skjuta honom när han rastade hunden.
Jag förklarade lungt att det bara var softair guns och att vi absolut inte hade vandaliserat hans hus och vi tänkte inte skjuta på honom utan att det bara var min kompis som inte tänkte sig för som siktade på honom (gubben hade tydligen sett oss).
Det trodde tydligen dom inte ett skit på ;o.
Jag sa att dom kan få mitt hem nummer för att reda ut allting och få prata med mina föräldrar men det skulle tydligen inte hjälpa :S enligt honom, då sa en av männen att jag skulle hämta mina "ynglar" till vänner.
Okej ja jag och gick sakta upp för att hämta dom, när jag kom upp till dom så satt dom där helt chockade och frågade vad männen ville, jag sa med skrämd min " spring..!"
Och då reste dom sig upp och bara lubbade som fan!
Och jag sprang efter, då sköt en av gubbarna efter oss,
(trodde inte att han försökte träffa)
vi bara sprang och sprang, och männen var fortfarande efter oss.
Konstigt nog sprang vi inte ifrån dom, vi alla går på innebandy och är ganska snabba, men ändå så blev vi inte av med dom.
Vi sprang till cyklarna som var på andra sidan skogen, så vi sprang alltså i ungefär 10 minuter.
Då trodde vi att vi äntligen blivit av med dom.
Vi cyklade och skrattade åt saken :p
då när vi kommit halvvägs och hade kanske 2 minuter till att cykla så kom dom där männen i bil (hur jag såg att det var dom var för att dom stannade precis bredvid oss och en av männen gick ur bilen. Vi cyklade allt var vi kunde med dom efter oss, det var en liten väg så vi slängde cyklarna och gick in i skogen, man såg mitt hus från vägen, men de var en liten skog i mellan som sagt.
Och vi sprang in med hopp om att dom inte skulle se oss.
Tydligen gjorde dom de, dom plingade på 2 gånger och sen stack dom :P
Och dom har inte hör av sig sen dess (4 dagar sen)
Kom inte på fören nu att skriva om de på FB :)
för att skapa en diskussion, skriv lite galna saker som hänt er =).
Och snälla säg inte att allt som låter lite roligt är en myt :]
//proholy
#35 dezak, "då 'skrev' dom: där är ligisterna", de skulle stått "skrek".
så nej. Ingen myt :]
#37 Oh_GraviTy, var snäll och förklara mer exakt varför detta är en myt? :)
#7 algol, dom andra verkar tycka det är kul att läsa det, så det är väl bara du som inte uppskattar det.
bryr dig inte om tråden bara så ska nog allt lösa sig ;]
Vi har inga små skit pistoler utan riktiga automat gevär och shotguns o sånt. Vi var 6 pers som skulle va me, vi fixade mörka kläder, för att inte synas så bra och skidglasögon, det skulle alltså vara 3v3.
Jag ladde min patroner med kulor (jag har en shotgun).
Och laddade min småpistoler, tog med extra magg och drog ut.
Vi har alltid varit i skogen på andra sidan kvarteret, så vi cyklade dit på kanske 5 minuter.
När vi kom dit så delade vi upp oss och sprang iväg.
Själva idén är att ta varandras flagga ASAP och sen springa iväg med den till sitt camp, så det var mycke strategi :]
iaf så började vi, dom 2 i mitt team gick framför mej, då såg min idiot till kompis en gubbe med en hund, han tänkte att han skulle skjuta på gubben. Vi var ganska långt ifrån så gubben kunde inte se oss, jag sa bara "Vafan är du dum i huvudet eller?!"
Han bara skrattade och började sikta. Jag tog hans gevär och kastade iväg de, då slog han till mig i magen, (inte hårt liksom, mest bara för o visa att han va irriterad :p)
När han hade hämtat sitt gevär så hade gubben försvunnit.
Vi ställde oss upp och gick därifrån för att leta upp dom andra för att skjuta ner dom :p
Vi gick kanske i 5 minuter i den rikningen gubben kom ifrån.
Då såg vi dom andra tre typ 20 meter därifrån och började skjuta som fan :P
Och dom skjöt tillbaks och vi hade skit kul i typ 1.5 minuter :)
tillslut så tog vi en paus och gick fram till dom :)
En av mina kompisar som varit med det andra laget hade fått ganska mycke märken för det var honom vi mest hade siktat på :p.
Vi satte oss ner och drack lite varm chocklad =)
Då kom 2 män gående typ 100 meter bort, dom hade luftgevär med sig, såg ut så iallafall.
Jag sa åt min polare och pekade på männen.
Då sa Jonte, en polare som va i mitt lag (han som hade siktat på den där gubben med hunden)
att det var gubben med hunden som gick där nere med luftgeväret.
Jag blev ganska förvirrad och undrade vad dom gjorde här.
Då pekade en av männen på oss och skrev "DÄR ÄR LIGISTERNA"
(varför vi var ligister har jag ingen aning om -_^)
Jag gick ner för att prata med dom och fråga vad problemet var,
när jag kom ner så siktade en av männen på mej med sitt gevär, och jag sa ganska argt "Vadfan håller du på med?"
då sa den andra som inte hade nåt gevär att vi tydligen hade vandaliserat hans hus och skjutit med vapen i området och försökt skjuta honom när han rastade hunden.
Jag förklarade lungt att det bara var softair guns och att vi absolut inte hade vandaliserat hans hus och vi tänkte inte skjuta på honom utan att det bara var min kompis som inte tänkte sig för som siktade på honom (gubben hade tydligen sett oss).
Det trodde tydligen dom inte ett skit på ;o.
Jag sa att dom kan få mitt hem nummer för att reda ut allting och få prata med mina föräldrar men det skulle tydligen inte hjälpa :S enligt honom, då sa en av männen att jag skulle hämta mina "ynglar" till vänner.
Okej ja jag och gick sakta upp för att hämta dom, när jag kom upp till dom så satt dom där helt chockade och frågade vad männen ville, jag sa med skrämd min " spring..!"
Och då reste dom sig upp och bara lubbade som fan!
Och jag sprang efter, då sköt en av gubbarna efter oss,
(trodde inte att han försökte träffa)
vi bara sprang och sprang, och männen var fortfarande efter oss.
Konstigt nog sprang vi inte ifrån dom, vi alla går på innebandy och är ganska snabba, men ändå så blev vi inte av med dom.
Vi sprang till cyklarna som var på andra sidan skogen, så vi sprang alltså i ungefär 10 minuter.
Då trodde vi att vi äntligen blivit av med dom.
Vi cyklade och skrattade åt saken :p
då när vi kommit halvvägs och hade kanske 2 minuter till att cykla så kom dom där männen i bil (hur jag såg att det var dom var för att dom stannade precis bredvid oss och en av männen gick ur bilen. Vi cyklade allt var vi kunde med dom efter oss, det var en liten väg så vi slängde cyklarna och gick in i skogen, man såg mitt hus från vägen, men de var en liten skog i mellan som sagt.
Och vi sprang in med hopp om att dom inte skulle se oss.
Tydligen gjorde dom de, dom plingade på 2 gånger och sen stack dom :P
Och dom har inte hör av sig sen dess (4 dagar sen)
Kom inte på fören nu att skriva om de på FB :)
för att skapa en diskussion, skriv lite galna saker som hänt er =).
Och snälla säg inte att allt som låter lite roligt är en myt :]
//proholy
#35 dezak, "då 'skrev' dom: där är ligisterna", de skulle stått "skrek".
så nej. Ingen myt :]
#37 Oh_GraviTy, var snäll och förklara mer exakt varför detta är en myt? :)
#7 algol, dom andra verkar tycka det är kul att läsa det, så det är väl bara du som inte uppskattar det.
bryr dig inte om tråden bara så ska nog allt lösa sig ;]