Hej alla på Fb nu är det så att jag behöver lite hjälp med ett arbete, så om du kan ta dig tiden att svara på denna enkät så skulle det vara jätte bra (uppge gärna ålder så jag lättare kan sammanställa resultaten)
1.Varför hamnar en del ungdomar bland kriminalitet?
a) Dålig uppväxt.
b) Fel umgänge.
c) Vill få uppmärksamhet/vara tuffa.
d) Mår dåligt.
2.Kommer invandrarungdomar lättare in i kriminalitet än svenska ungdomar?
a) Ja.
b) Nej.
3.Om "Ja." på föregående fråga, varför?
4.Har invandrarungdomar svårare att komma in i det svenska samhället?
a) Ja.
b) Nej.
Tack på förhand!
2. Ja!
3. Nej
4. JA!
tack.
2 ja
3 som #1
lol.!
4 ja
2. Läs lite på http://www.bra.se /
3. Läs lite på http://www.bra.se /
4. Läs lite på http://www.bra.se /
2. Ja, det tror jag.
3. dom har det som i fråga 1, svår uppväxt, fel umgänge typ.
4. Ja, det har dom tror jag.
2. Ja
3. För att dom spelar coolare än svenska, tror att dom är ngt dom inte är.
4. Ja
(e) För att dem kommer från ett utomeuropeiskt land
Ja
För att dem inte kan anpassa sig till samhället vilket i sin tur gör att dem tror att dem kan beté sig som hemma.
Ja
(svenska familjer tar för lätt på det)
(invandrarfamiljer för hårt)
2. inte alltid, gå in på något universitetet så ser du hur många invandrare så håller på att utbilda sig.. hitta nån statistik, skulle tro att det är fler än svenskar procentmässigt/antalet invånare (svensk/invandrare)
3. Kan koppla detta till mitt svar på fråga 1, föräldrarna kan ha en tendens att vara för stränga, vilket inte alltid e det bästa
4. ja, med dagens syn på invandrare så borde man skämmas för att säga att man är svensk om någon frågar. tyvärr är det så.
2. a)
3. Sitter i deras gener. Vana hit n run då deras närstående butik sprängts och bara plocka på sig det man orkar.
4. a) ja, för är väl något nytt för dem förhoppningsvis måste anpassa sig efter.
Kreativa och bra svar.
2. Inte nödvändigtvis.
3. -
4. Ja, det är svårt kan jag tänka mig när man inte kan språket från början.
2. Nej
4. Ja
a) Dålig uppväxt.
b) Fel umgänge.
d) Mår dåligt.
a) Ja.
Mindre pengar att leva på.
a) Ja
Sista frågan är absolut. Tyvärr. Sverige har själva skapat en stor del av detta.
2.a
3.a
jag är p13
2: Ja
3: Enbart för att fiska uppmärksamhet & respekt, drar inte alla över en kam dock.
4: Ja
fråga 2 är ju helt sjuk:P det har ju inget att göra med var de kommer ifrån, men klart de är svårt för de att inte vara accepterade i samhället på samma sätt. Svenskarna har ju i regel bättre levnadsstandard än de flesta andra länderna och nästan alla invandrar pga problem i deras hemländer, dom har kanske itne alltid så mkt val. Undra hur du hade reagerat om du vart tvungen att fly till t.ex. frankrike pga problem i sverige.
fråga 3+4^
1. c
2. ja
3. för de vill vara CooLa!
4. nä, de säger så för att de vill att alla ska tycka synd om dem, men egentligen vill vi att de ska ut ur landet!!!
1.Varför hamnar en del ungdomar bland kriminalitet?
a) Dålig uppväxt. (nej)
b) Fel umgänge. (hmm oftast, eftersom majoriteten av alla blir boplacerade på samma ställen. Samhället blir uppdelat i 2 delar)
c) Vill få uppmärksamhet/vara tuffa. (Nej, finns få utvägar, då alla vill tjäna pengar. Får man inget jobb, så ser dem kriminalitet som en utväg)
d) Mår dåligt. (kan hända, vem vet)
a) Ja. (jadu, det handlar inte om invandare, även om majoriteten av dem är invandrare"iaf ungdomar" och svenskar. Som sagt det MESTA handlar om pengar, inget annat)
b) Nej.
a) Ja.
b) Nej.
sad but true, som man brukar säga
2. Ja
3. Pga dom får de dåligt ställt då staten ofta sätter dom i ställen som biskopsgården m.m
4. Beror helt på var dom bor.
- Jag tror på en kombination av ovanstående exempel, det ena utesluter inte det andra.
- Tveksamt. Nej.
- Det beror nog mycker på vart man bor och vilken inställning man själv har. Bor man i ett invandrartätt område är det nog svårt att anpassa sig.
F22
- Säger som #29, en kombination av allt.
- Eftersom att ungdomar kan hamna i kriminalitet pga fel umgänge samt dålig uppväxt så tror jag att invandrare samt svenskar som bor i fororter har lättare att göra det.
- Tveksam, kämpar dom och sliter så klarar dom det tillslut.