1
Hjälp! (virus)
Postat av Winegum den 5 December 2007, 21:53
9 kommentarer · 171 träffar
Som topic, behöver hjälp! Jag har lyckats fått virus (.bat), och nej det det är ingen vanlig bat fil som bara stänger av datorn och visar en varnigsruta. Bat filen gör så det skapas hur många filer som helst på datorn, kan tippa på 5000 om inte mer. Explorer proccesen liger på ca 70% och cpu andvändnigen ligger på ca 80%. Jag har tagit bort virus proccesen ur aktivihetshanteraren och tagit bort autostart filen. Efter som datorn är så seg så går det knappt att ta bort dom här filerna, om man inte tar 3 åt gången.
Jag har försökt att formatera om hårdisken villet inte går efter som den inte hittar skivan i BIOS. Jag har även försökt att systemåterställa, men det är hopplöst efter som att cpu användnigen är så hög.
Nu har det kommit ett till problem, jag kan bara systemåterställa datorn till 3 December.
Och som flera nämner att jag ska formatera har nog inte läst ordentligt, det går inte att formatera.
Någon vänlig själ som har lust att förklara hur jag får bort det?
Stavfel bjuder jag på!.
Jag har försökt att formatera om hårdisken villet inte går efter som den inte hittar skivan i BIOS. Jag har även försökt att systemåterställa, men det är hopplöst efter som att cpu användnigen är så hög.
Nu har det kommit ett till problem, jag kan bara systemåterställa datorn till 3 December.
Och som flera nämner att jag ska formatera har nog inte läst ordentligt, det går inte att formatera.
Någon vänlig själ som har lust att förklara hur jag får bort det?
Stavfel bjuder jag på!.