Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Idiotförklara mig inte nu.. Men vad är volymen i liter om badbollen är 82 cm i diameter? Det min lärare säger kommer in i ena örat och ut genom andra.. :(
Ska vi alla skryta om våra betyg så inte #29 känner sig pinsam? Någon?.. nej tänkte väl det.
#27,
Nej det är inte rätt. #26 vet inte hur man räknar volymen på en sfär.
Förövrigt är 1l = 1 dm3.
Dock är arean r^2*pi, dock är det bara i genomskärning. Vet inte vad din fröken vill ha och tänker tyvärr inte göra din läxa. :/ Nu har du fått hjälp iallafall.
#31,
Matematik F finns, du kanske har hört talas om Matematik Diskret? Det är iallafall nästan exakt samma sak.
#25: Formeln för att räkna ut volymen på ett klot/sfär är (4*r^3*pi) / 3
Eftersom du har diametermåttet skrivit i cm kan du göra om det till dm eftersom 1dm^3 = 1 liter. Nu är det bara sätta in allt. :)
Det är där det pinsama kommer in. Jag har haft MVG på dom 2 senaster proven vi har haft denna termin. Och bara för det har jag inte skrivit ett skit i matteboken! För jag har trott att jag klarar det ändå. Nu, när jag fick detta pappret lyfte jag i alla fall en finger och kollade. Då sog jag vad jag har missat.. Så nu ber jag er om hjälp.. (A)
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
tackar för tråden
b) 13xy-9x
kanske
2b. 13xy-9x
3a. 6på-p²-p
3b. 2ab/1b
a. 2(k+3h)+5(h-2k) = 2k+6h+5h-10k =
= 11h-8k
b. xy+4x(3y-1)-5x = xy+12xy-4x-5x =
= 13xy-9x
de tror jag jag har rätt på :D annars är jag för trött för att räkna ekvationer...
2b) 13xy-9x
3a) p(6å-2p+1)
3b) 2a
Jag bara njuter av att så många andra har just nu ett helvete och en press på sig att klara skiten.
Själv ska jag nog dricka cola, spela CoD4, peta mig i näsan och kanske leka med dual screens.
GODNATT!
b. Vad är arean?
mina betyg:
MaA: MVG
MaB: MVG
MaC: VG
MaD: MVG
MaE: MVG
#30 för det första finns F men kallas för diskret och det är en smiley :)
#27,
Nej det är inte rätt. #26 vet inte hur man räknar volymen på en sfär.
Förövrigt är 1l = 1 dm3.
Dock är arean r^2*pi, dock är det bara i genomskärning. Vet inte vad din fröken vill ha och tänker tyvärr inte göra din läxa. :/ Nu har du fått hjälp iallafall.
#31,
Matematik F finns, du kanske har hört talas om Matematik Diskret? Det är iallafall nästan exakt samma sak.
Gjorde det där i lekis.
#25: Formeln för att räkna ut volymen på ett klot/sfär är (4*r^3*pi) / 3
Eftersom du har diametermåttet skrivit i cm kan du göra om det till dm eftersom 1dm^3 = 1 liter. Nu är det bara sätta in allt. :)
V=4r^3pi/3
d=82 cm=8,2 dm
r=4,1 cm
4,1^3*pi*4/3
V=288,70 l
4*pi*4,1^2=211.24 dm^2
Vad blir det i liter? :)
Btw tror du missat några svensklektioner också.
2(k+3h)+5(h-2k) =
2k+6h + 5h-10k =
11h-8k
2. b
xy+4x(3y-1)-5x =
xy+12xy-4x-5x =
13xy-9x
3. a
3p*2*å-2p²-p =
6på-2p²-p
3. b
10ab/5b =