1
Vad är datorfelet?
Postat av mahler den 30 November 2007, 19:46
9 kommentarer · 117 träffar
Nu är det så att datorn har problem. En sen kväll så är man trött och less och stänger av datorn på skarvdosan. Dagen efter ser jag att ett fel uppstått (felmeddelande vid windowsladdning). Inga problem tänkte jag - jag formaterar.
Under formateringen uppstår ett fel, filer hittas inte och mitt i installationen så kommer det upp en blåscreen ruta om att
-fysiskt minne dumpas.
-Fel på drivrutiner och maskinvaruinställningar kan vara felet bla bla bla. Är det första gången starta om datorn. Osv.
Jag tänker att det kan vara fel på windows xp skivan - jag fixar en ny - samma fel uppstår.
Vad har jag försökt med?
- Resettat BIOS
- Testat 2 hdd
- 2 olika winxp skivor
I början av uppstartningen står det att Grafikkortet hittas (fungerar antagligen). Ramminne, cpu, nätagg, hdd, cdrom. Så jag undrar vad felet kan vara?!
Under formateringen uppstår ett fel, filer hittas inte och mitt i installationen så kommer det upp en blåscreen ruta om att
-fysiskt minne dumpas.
-Fel på drivrutiner och maskinvaruinställningar kan vara felet bla bla bla. Är det första gången starta om datorn. Osv.
Jag tänker att det kan vara fel på windows xp skivan - jag fixar en ny - samma fel uppstår.
Vad har jag försökt med?
- Resettat BIOS
- Testat 2 hdd
- 2 olika winxp skivor
I början av uppstartningen står det att Grafikkortet hittas (fungerar antagligen). Ramminne, cpu, nätagg, hdd, cdrom. Så jag undrar vad felet kan vara?!