Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Telias support

Postat av Ices den 27 November 2007, 10:50
19 kommentarer · 287 träffar
Har haft lite problem med min routing sen en tid tillbaka och försökte då kontakta Telias såkallade "tekniksupport". Nedan följer ett utdrag ur konversationen (lägg gärna märke till hur han försöker byta ämne).

Användare Linus_ har kommit in i rummet

Handläggare Mehrzad A har kommit in i rummet

Mehrzad A(NaN)>Hej Linus_, tack för att du använder vår chatt. Mitt namn är Mehrzad A. Hur kan jag hjälpa dig?
Linus_(Tue Nov 27 10:20:13 UTC+0100 2007)>Hej Mehrzad, jag har stora problem med min routing sen en tid tillbaka. När jag försöker nå vissa sidor som är lokerade i Sverige routas jag först via england/tyskland/köpenhamn beroende på vart jag försöker ta mig.. Nu senast blev jag routad till England med 240 ms i första hoppet

Mehrzad A(NaN)>Jag får be dig kontakta din routersupport. Vad är det för router du har?

Linus_(Tue Nov 27 10:23:20 UTC+0100 2007)>Kan visa ett litet exempel här, från rad 23 och neråt: http://pastebin.se/76286

Linus_(Tue Nov 27 10:23:50 UTC+0100 2007)>Hehe, jag menar på att NI, Telia, routrar mig fel. Jag har kört både med/utan min router och kommit fram till att det är ert routingsystem som har något fel.

Handläggare Mehrzad A har tillfälligt kopplats bort. Var god vänta medans handläggaren försöker återansluta.

Förnärvarande har vi längre väntetider än vanligt. Var vänlig och vänta så kommer en handläggare snart.

Handläggare Mehrzad A har kommit in i rummet

Linus_(Tue Nov 27 10:26:28 UTC+0100 2007)>Hej igen Mehrzad. Fick du mitt meddelande? Om inte så kommer det igen:

Linus_(Tue Nov 27 10:26:43 UTC+0100 2007)>Hehe, jag menar på att NI, Telia, routrar mig fel. Jag har kört både med/utan min router och kommit fram till att det är ert routingsystem som har något fel.
Kan visa ett litet exempel här, från rad 23 och neråt: http://pastebin.se/76286

Mehrzad A(NaN)>Har du en router inkopplad?

Linus_(Tue Nov 27 10:27:08 UTC+0100 2007)>Just nu har jag det, svar ja. Men när jag körde min traceroute som jag lagt på pastebin.se körde jag utan router. Samma problem

Mehrzad A(NaN)>Jag ser inga konstigheter på abonnemnaget härifrån.

Mehrzad A(NaN)>Fungerar digitaltv:n?

Linus_(Tue Nov 27 10:29:54 UTC+0100 2007)>Jag använder ingen digitaltv

Mehrzad A(NaN)>Men du har beställt digitaltv,eller...?

Linus_(Tue Nov 27 10:30:59 UTC+0100 2007)>Svar nej, min mamma missförstod och vi avbeställde. Det jag vill ha hjälp med är att Telias servrar routar omkring mig i halva Europa innan jag kommer till en destination i Stockholm. Inte digital-tv'n.

Linus_(Tue Nov 27 10:31:48 UTC+0100 2007)>Jag har en vän som bor i Göteborg som routas via Köpenhamn när han ska till Stockholm, vi är lite smått förargade över detta och skulle gärna se att ni kunde peka ut om ni har något problem eller dylikt.

Mehrzad A(NaN)>Jag ser att digitaltv tjänsten är aktiverad på abonnemnget.

Linus_(Tue Nov 27 10:33:43 UTC+0100 2007)>Jaså? Drar den någon bandbredd eller kostnad ? För du får du gärna avaktivera den.

Mehrzad A(NaN)>Om du har boxen på så ta den av bandbredden, ca 5Mbit.

Linus_(Tue Nov 27 10:35:20 UTC+0100 2007)>Nä, boxen står i något hörn och samlar damm. Men du kan väl inaktivera tjänsten iallafall, onödigt att luras.

Mehrzad A(NaN)>Jag kan inte göra det. Det är kundtjänsten som kan hjälpa dig med det.

Mehrzad A(NaN)>Kundtjänsten når du på 90200.

Linus_(Tue Nov 27 10:37:30 UTC+0100 2007)>Okej, **** i att fråga mig om digitaltv då? Jag ville ha en statuscheck från en kunnig tekniker om vad som är fel på Telias routring

Mehrzad A(NaN)>Som sagt jag ser inga konstigheter på din anslutning. Om du vill så kan du ringa supporten på 90200 coh felanmäla ditt bredband.

Linus_(Tue Nov 27 10:43:19 UTC+0100 2007)>Men tydligen ligger felet hos er, eftersom jag som har en oberoende anslutning gentemot min vän i Göteborg båda routras ut i ett annat land innan vi landar i Stockholm (han Köpenhamn, jag England). Du måste väl kunna erkänna att det inte är fel på MIN anslutning då, och sluta hävda det utan istället försöka titta på Telias routring-servrar?
Föregående tråd
Nästa tråd

19 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 19 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..