Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

En hyffsad teori!

Postat av daasN den 19 November 2007, 18:50
14 kommentarer · 271 träffar
Tja! Tänkte dela med mig lite av mina tankar..

Kokain! Trots de colombianska myndigheternas ansträngningar att med flygbesprutningar, tillslag, alternativa metoder m.m. minska produktion/smuggling av narkotika har produktionen på senare tid ökat markant (125% sedan 1995).

Då är min fråga! : USA tycker att detta är ett jätteproblem. Varför går dom inte in i colombia(som dom gjorde i IRAK)?

Min teori: Över 35% av colombias befolkning är beroende av kokain! Då menar jag inte beroende av att sniffa i näsan. Utan av att man jobbar ute på cocafälten. Ifall kokainet försvinner, försvinner jobben. Det betyder att fler folk kommer att söka sig till USA där jobben finns. Därmed mer invandring. Och det medför ännu mer rivaliteter mellan folkslag(gäng). Som kommer att drabba det amerikanska hederliga folket mer. Det är alltså P.G.A invandringen som usa inte går in och stoppar cocainet.

Enligt uppgift från Policia Nacional i Bogotá är ca 28% av den colombianska narkotikaexporten riktad mot den amerikanska marknaden.

Har jag rätt tycker du?
Föregående tråd
Nästa tråd

14 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 14 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..