Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hin Håle med välfärden i helvetet

Postat av fuNix den 18 November 2007, 23:34
20 kommentarer · 226 träffar
Facebook är skit. Jag skapade en sådan. Ja fråga mig inte varför, men jag var väl sugen på att testa och se vad alla i min krets sysslar med på fritiden.
Jag klickade på, ja att skapa ett konto och skummade igenom avtalet som var på ca: 3 miljoner tecken.

Jag kom in i den helt nya, och extraordinära(haha) världen. Gud så spännande. En community har jag ju aldrig varit medlem i innan.
Det var precis som vilket annat användarnätverk som helst. Bara att jag helt hux flux fick 10 vänner.
Jag förstod inte vad jag hade gjort. Föränn några dagar senare när jag lyckats införskaffa mig ett femtiotal vänner i min bekantskapskrets kom jag på att jag klickat på någon knapp. Den här specifika knappen går tydligen igenom hela min MSN-lista och lägger till samtliga mailkonton som innehar ett facebookkonto.
Det var ju fyndigt tyckte jag.

Ja, jag är ju inte van vid att vara inne på sidan. Så det dröjde ett tag innan jag kom på att jag har ju ett facebookkonto. Så varför inte kika in och kolla vad som hänt?
Jo, en massa "invitations" som jag såklart accepterade.
Jag förstod inte så mycket. Jag accepterade det mesta och vipps så var hela min profilsida fullproppad med massa "vampiers" och "quizes". Ja liknande dylikheter.
Jag hade tre st olika gästboksfunktioner. Den ena var för vanliga inlägg och kallades för "wall". Man kan se den som motsvarande gästbok på playahead.
Nästa wall, var FunWall. Hehe jättefun var det.
Man kunde faktiskt rita inlägg. Ja, som en sneakversion av MS-paint.
Ja, jag testade funktioner och ritade några tabubelagda ting så som Adolf Hitler som ett primitivt försök till provokation till mina mest vänsteraktiva vänner. Ja, det var en nostalgitripp tillbaka till högstadiet.
Sedan så fanns det ytterligare en funktion som hette "Super Wall". Nu kunde man skicka youtubeklipp till sina vänner.
Vilket skämt tänkte jag, varför inte bara lägga ihop allt detta till ett och kalla det för "Mega Wall"? Eller någonting.
Jag som en aktiv motståndare till skit. Tog bort samtliga applikationer. Varenda Vampiers, Super och -Funwall, ja. Rubbet.
I ren protest mot det här.
Mitt temperament började sina.
Jaha, nästa gång jag loggar in. Har jag 1000 "notifications" som det kallas för. Några miljoner inbjudningar till diverse applikationer som jag såklart ignorerar i vetenskap om att jag aldrig kommer att lägga en sekund tid till att bruka.
Jaha, jag kollar vad det finns för "groups". Det finns allt mellan himmel och jord. Pinsamma saker tycker jag. Jag vill inte ha med den här sidan att göra.
Allt ifrån medelålders gubbar till små äckliga fjortisar är med i grupper såsom "Bevara oss från gatuvålder" till .
Dessa självklarheter folk bara måste vara med i. Det är så himla primitivt. Vissa gör allt för att få en stunds bekräftelse.
Det jag blir mest förbannad om är att massmedia, ja massmedia i synnerhet daltar med den här jävla sidan som om det vore den heliga graalen.
Jag menar, man kan inte läsa igenom en enda tidning utan att få ännu en gång veta hur bra facebook är. Min poäng är att facebook är ingenting unikt. Communities har funnits lika länge som internet har existerat. Men media vinklar det som om facebook är en hörnsten i ett civiliserat västerländskt samhälle. Alla måste bara ha det.

Mitt liv går i spillo, mitt temperament kokar över. VAr i hela fridens namn tar jag bort mitt använarkonto? Det finns ingenstans man kan inaktivera sitt konto. Jag vill inte dela med min information till vem som helst längre. Radera mig ur databasen. Mitt konto är inte unikt, mitt konto är en i mängden. Inte konstigt att den där sidan har så många medlemmar när man inte kan ta bort det.

Facebook är ett skämt. Jag vill inte ha med facebook att göra.
Jag hatar:
Facebook
Julen
Alex Schulman
Blogg

Alex Schulman kom med en inrikesomspännande nyhet. Mitt vardagliga läsgodis gick åt helvete. Alex Schulman ska nämligen sluta blogga. Oj oj oj, vad ska jag ta mig till tänkte jag?
Men det gör ingenting. Alex Schulman är ändå veckovis med i någon krönika i valfri gratistidning.
Varför kan inte en stackars arbetande människa som mig få slippa se Alex Schulmans vedervärdiga nuna någon gång?
Jag vägrar läsa hans krönikor, för jag vet hur kontroversiella och uppseendeväckande det är. Det är krönikor som av hans personliga livserfarenheter och politiskt skitsnack jag tyvärr inte kan hålla med om.
Så pass vinklade att om en annan skulle skriva ned sina ideal skulle det aldrig publiceras. Men Alex Schulman är en frizon. Hans krönikor säljer.
Det är allt massmedia bryr sig om. Att upplysa omvärlden om mer intressanta nyheter än Bionda Rosings favoritfärg och Paris Hiltons bästa shoppingtips verkar inte vara intressant.

Nej, o nej. Vi lever i ett sekulerat samhälle. På tal om vad som säljer.
Vi har religionsfrihet. Vi har rättighet att få fira egna högtider. Allt utom en specifik sak. Jo, nämligen julen. Julen är ingenting annat än hyckleri. Den gamla skrönan om att julen handlar om att äta gott, må bra och närvara för nära och kära är ett minne blott.
Idag handlar det om ett simpelt affärstrick. Jo, stressa på. Köpa julklappar. Butikmarknadens högtid är kommen, ty du skall handla av oss. Det finns inte en chans att du undkommer detta.
Efterlängtade produkters releasedatum infaller konstigt nog varenda år runt juletiden. Jo, för att det är då primitiva svenskar som du och jag känner oss tvugna att köpa julklappar till varann.
Små barn skiter fullständigt i vad julen handlade om en gång i tiden. Nu handlar allting om materiella saker, med andra ord julklappar. Är inte julklapp ett ganska förfinat ord. Med tanke på dess innebörd. Jo, gynna de stora företagen med deras nya lanseringar av produkter.

Jag har tyvärr oturen att jobba i Stockholm city under jultiden. Ja, som en daglig pendlare kommer jag att råka ut för en och annan stoppkloss som jag föredrar att kalla stockholmare. En riktigt stockholmare är den segaste varelsen i vårat universum i förhållande till tiden.
En stockholmare har ingen aning om de oskriva publika reglerna, håll till höger. Kör till vänster.
Jag blir förbannad på taxichaufförer jag råkar ut för var och varannan morgon i Stoppkloss city. Det finns ett övergångsställe straxt efter utgången klarabergsgatan vid T-centralen. Ja, på morgonen kommer det alltid en taxi som helt nonchalerar övergångsstället och kör på. Även när det finns fotgängare påväg över.
Det hände mig en gång. En liten anekdot på detta var en specifik morgon.
Jag hade ingen lust att gå till jobbet, jag är ingen morgonmänniska. Nej, jag är verkligen inte medmänsklig och överseende vad det gäller överträdelser för dessa individer i taxibilar. Ja, detsamma hände mig denna morgon. Jag skulle över övergångsstället. Jag såg en taxibil komma farandes och hade inga invändningar på att stanna för mig. Jag tyckte det var respektlöst och fortsatte gå ut. Taxibilen fick panikbromsa och fick stopp på bilen några meter ifrån mig.
Jag sparkade till lite lätt på hans kofångare, pekade finger och sade åt honom att det är ett övergångsställe här.
Han svarade att han inte brydde sig, han hade tydligen brottom.
Jaha, sa jag och ursäktade mig lite ironiskt.

Jag ändrar mig, stockholmare kan delas in i två grupper. Stoppklossar och ja. Den andra gruppen tar jag hand om några rader ned.
Dessa stoppklossar brukar oftast vara den mest irriterande flocken.
Småbarnsmammor som bildar kolonn med deras barnvagnar. Tar upp hela trottoaren och svävar bland vetskapen att världen cirkulerar kring dem. För de har faktiskt ett barn att ta hand om. Så därför har de all rätt att låta bli att tysta ned dem när barnen skriker i panik i tåget. Just det tåget, just det dörrparet och just i närheten där jag valde att placera mig inför min avfärd mot destination hemgång.
Respektlöst återigen.
Sedan så finns det dessa, som vägrar att flytta på sig. Även fast de själva observerar att "jag kan möjligtvis stå i vägen för någon".
Vad ska man ta med dessa till? Kasta ned dem på spåret och önska att X2000 är i tid.

Sedan så kommer vi till den andra gruppen stockholmare. Dessa individer som är så stressade, så jävla inne i sin egen värld att de skiter fullständigt i andra och regler och förordningar. Dessa utgör ett hot mot den mänskliga framtiden. Dess existens och dess överlevnad.
Vi kan kalla dem för taxichaufförer. Jävla idioter säger jag bara. Det finns ingenting som heter parkeringsförbud. Förbud mot U-sväng, övergångsställe, dagis/skolgata, hastighetsförordningar, lugna och tempererade inbromsningar eller varför inte bara säga, Trafikvett och säkerhet. Lagar och regler gäller alla, förutom taxichaufförer.
Ett idealt begrepp är att taxichaufförer ska fram, oavsett om vägen inte ens existerar. Så snabbt som möjligt bara. Skit i alla andra, de får faktiskt ta ett steg tillbaka i min framfart.
Inte en tanke på att någon kan komma till skada, eller till och med dö på kuppen. För att de ska sköta sitt jobb.
Fan ta alla dessa taxichaufförer, må hin håle i egen hög person ta hand om alla dessa Taxi 020, Taxi Stoppkloss och allt vad det nu heter. Skicka iväg allt det här till skroten och göra armering av bilarna.
Vi får helt sonika banka in i våra politiker att lära sig åka kommunalt som en annan stackars jävel får göra. Stå ut med alla förseningar och dåliga väglag, vagnfel, signalfel, sanering och allt skit som kostar pengar som en skattebetalare får punga ut. Allt jävla elände dessa små parasiter har åstadkommit för att kunna försörja sina små tjänsteresor till grannkommun I TAXI!

Må dem brinna i helvetet! Allt ifrån Mona muslims vänsterpack till våran egna lilla flugskit till stadsminister. Alla dessa små ministrar och deras jävla slösande av mina pengar gör mig galen. Fan ta dem allihop.

Jag ställer mig frågan, vi i Sverige betalar bland världens högsta skatter. Det ska gå till våran välfärd. Men inte fan har våra sjuka det bra, de får det desvärre sämre när Reinfeldt får bestämma. Vårat försvar är en piss i nilen. Våran sjukvård är bra men köerna oändligt långa och folk dör i väntan. Äldreomsorgen existerar inte. Skolans resurser är ingenting att hänga i granen i jämförelse med grannlandet i öst. Vi tar in invandrare och ser till att de mår bra. Någon måste ju ta hand om dem också? Prioriteringarna i det här landet vad som kallas för välfärd tynger på att ta hand om besökare. Att ta hand om det egna folket, landets framtid och välfärd är inte prioriterat.
Vi i Sverige kan bara inte säga nej. Vi ger och ger. Men vi tar för oss ingenting. NADA.

Medan vi arbetar och betalar skatt har vi ministrar som roffar åt sig pengarna, satsar det på skit. När det visar sig, tar de mer pengar ifrån valfri budget. Gärna vården eller från de sjuka.
Medan all denna hyckleri pågår kommer Mona Muslim med ett superbra förslag. Vi satsar 15 miljarder på att rusta upp betongkvarteren.

Var kommer detta att sluta? Gamla avdankade sossar som tänkte vara radikala och rösta blått i fjol. Inser sitt misstag och röstar på dessa förbannade sossar nästa val.
Sverige kommer att gå åt helvete. Ta ditt pick och pack och fly! Det är mitt bästa råd.

Fan ta:
Facebook
Alex Schulman
Stockholmare
Politiker
Julen
Och slutligen... Sverige
Föregående tråd
Nästa tråd

20 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 20 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..