Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ang Arbetslöshetsersättning!

Postat av kamikazecow den 18 November 2007, 01:01
4 kommentarer · 238 träffar
Goddag kamrater!

Runtom dessa tider på dygnet börjar kami tänka, jag vet - förlåt men det är ostoppbart, och ibland fastnar vissa teorier bättre än andra!

Jag funderar såhär:

När man är arbetslös så ska det funka så att man får någon sorts ersättning om man kan enligt alla regler i a-kassan eller nån privat version, vetefaen hur detta går till. Alltså, får man inget jobb får man förhoppningsvis pengar (det är inte reglerna ang detta jag vill filosofera om) och ska kunna försörja sig någorlunda i väntan på jobb.
Det jag funderar på nu är att istället för att dessa människor ska gå hemma, bli deprimerade , tappa gnistan, kompetens och göra ingenting, så kanske dessa skulle kunna få jobb där det inte krävs någon vidare utbildning. De skulle tex kunna klippa gräsmattor, sopa gator, hjälpa äldre och tillföra något till samhället (ta det inte på fel sätt) istället för att inte göra någonting!

Observera att jag är trött men intagit _LITE_ för mycket koffein och inte orkar skriva normalt och att jag ej heller på något sätt vill klanka ner på arbetslösa, utan bara höra vad som skulle brista i denna lilla hypotes! :)

Bra idé?

7 personer har röstat

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..