Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Översättning..

Postat av Obse den 13 November 2007, 18:07
17 kommentarer · 62 träffar
Tjena, ska skicka en artikel till en kille jag brukar spela cs med. Men problemet är att han är från england och fattar bara engelska. Ja förutom spanska som har läste i skolan då. Så nu undrar jag om någon kan översätta hela, eller en liten bit av texten som jag skriver här under. Skulle sitta fint iallafall :)

Det var i tisdags vid 13-tiden som det uppstod en konflikt mellan de två pojkarna i en av Milboskolans korridorer. Konflikten urartade när den äldre pojken slog till den yngre över kinden med knuten näve. Efter det haglade slagen mot 13-åringens huvud och han kröp ihop och försökte skydda sig mot slagen med hjälp av sina armar.
- Han hade bulor över hjässan och var blåslagen. Pojken uppsökte sjukhus efter misshandeln, säger polisens presstalesman Torbjörn Lennartsson.
Milboskolans lärare fungerar också som rastvakter och ska se till att det inte blir bråk. Men ingen rastvakt avbröt bråket.
- Nej, ingen lärare såg det som hände men det gjorde flera elever. Och det var också en elev som klev in och stoppade misshandeln, säger Ida Karlberg Gidlund.

13-åringen och hans föräldrar polisanmälde händelsen vilket även skolan gjorde.
- Vi har en trygghetsplan på Milboskolan som innebär att alla ska känna sig trygga, säger Ida Karlberg Gidlund.
En del i trygghetsarbetet är att rektorn ska prata med de två pojkarnas föräldrar för att reda ut det som hänt. I dag inleder rektorn med att träffa föräldrarna till den utsatte pojken.
- Utöver det kommer personalen och skolans trygghetsgrupp att arbeta på bred front för att det här inte ska hända igen, säger hon.

Båda pojkarna var tillbaka i skolan under onsdagen och enligt Ida Karlberg Gidlund är stämningen på skolan lugn. Polisens ungdomsrotel har tagit emot skolans anmälan men utredningen kommer att tas över av socialtjänsten med tanke på att gärningsmannen bara är 14 år gammal
Föregående tråd
Nästa tråd

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 17 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..