Färg till att lacka datormusen.
hej,
Hade tänkt att måla om min 3.0a.
Målade om mitt tangentbord förra helgen (Cadillac Rosa, tangentbordet är ett Saitek eclips I).
Då använda jag mej av en vanlig "montana black (cadillac rosa)" och klar lackade sen med en "montana Gold - klar lack".
Blev jätte bra, verkligen nöjd. Men, Blev inte riktigt den där Blanka ytan som på en mus. så jag undrar helt enkelt:
Ska jag använda någon annan färg? Vilken? vart köper jag den? vad kostar den?
hoppas det gick och läsa detta ..
Blir det inte nu så kommer de väll när de blir bråk om olja / bränslen igen.
http://i.gyazo.com/aca76883754e6c4b1b6b6496f3a88a5d.png
Oasvett om jag dör eller inte.
Börjar vi kriga med kärnvapen kommer människan ha ytterst lite resurser efter kriget för att ens kunna bygga upp något slags samhälle igen. De få i världen som kommer att överleva kommer antagligen att svälta efter ett par månader eller år, beroende på om de börjar äta varandra. Människor har sen dag ett alltid försökt att ta kål på andra människor, men när det kommer till kärnvapen som kan hota hela jordens befolkning så tror jag inte att någon med den makten kommer ta till dessa åtgärder.
Med detta så resulterar jag fram ett svar att om ett kärnvapen krig förekommer, så kommer vi alla gå under, antingen utav själva bomben, eller svälten och fattigdomen efteråt.
Nej det blir inget världskrig..
USA
Ryssland
Iran
Indien
Kina
Sydkorea
Sen kan ju så klart allianser uppstå som bildar supermakter. Tex. om halva EU är allierat så blir det ju en supermakt.
Det blir inte ett världskrig bara för att flera länder deltar i det. Just nu är det ju krig i Syrien, Irak, Gaza-Israel, Ukraina osv. Men jag känner inte av det, alltså är det inte ett världskrig.
Krig kommer inte vara en lösning på oljekrisen, vi kommer förmodligen byta ut bränslet mot något annat (dvs, biogas, rapsolja etc...) som vi kommer förbruka tills det tar slut det också, med tiden så har det kommit olja igen som vi då använder och så kommer det förmodligen fortsätta, om inte hela världen enas om att göra en ändring på saker och ting, men det är högst otroligt med tanke på att alt dessa makthavare vill ha är pengar och herravälde.
Men vad vet jag, någon kanske övertygar mig till att tro något helt annat. :)
Har du någon aning om hur lång tid det tar för att det ska "bildas" olja från växter och djur? Vi snackar hundratals miljoner år. Så jag tror att när väl oljan tar slut så kommer vi aldrig att använda oss av den något mer, om du förstår vad jag menar. Jag tror själv på fusion som framtidens energikälla! :)
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_number_of_military_and_paramilitary_personnel
Där ser man att om länderna kallar in sina reserver så ligger USA på plats 8.
Utan reserver ligger USA på plats 2, med Kina framför sig. Kina har nästan en miljon man mer än USA i aktiv tjänst..
Ryssland har fler nukes än USA så där ligger inte ryssarna "extremt långt efter" heller.
Så säg mig. Vad får dig att påstå att enbart USA är en supermakt?
Om man kollar på kostnaden varje år för vardera försvarsmakt gällande Kina respektive USA, får man en helt annan bild av vem som är "herren på täppan"!
Bitches please, är vad man kan hoppas på. Men hur många har inte tagit en pistol till en knivfight.. Bara för att de är fega samt vill vinna och bara tänker på sitt egna bästa.
USA och Ryssland, där har du 2 personer som är mycket troliga att ta en pistol till en knivfight
Men visst, sitt och tro att Iran är en supermakt. Haha :D
Israel är ju vassare än Iran t o m. Landet som utgör 1% av mellanösterns yta.
Men ni får väl tro att om det blir ett världskrig så räcker det med att Obama trycker på röda knappen, så är allt lugnt. Plz. Nu orkar jag inte diskutera det här nå mer. Peace!
Ingen som har tänkt på att alla ledare över världen tar order från deras överhand. Ja...Putin är också styrd.
America kan få Ryssland och china på sig ja. Vad får dig att tro att ett eventuellt tredje världskrig inte kommer hända när det redan har hänt 2 gånger tidigare. Och nej hela världen sprängs inte bort om du använder atom bomber. Det har redan släppts över 1000 atombomer. Det är snarare antalet döda människor vi snackar om här.
Men ett land som Syd korea att ens påpeka det landet i ett sammanghang såsom 3dje världskriget. Är ju onödigt. Illuminati existerar varelse du vill tro på det eller inte. Jo så som det ser ut på tvn och världen i almänhet så ger jag det väll 2-3 år till max.