Hej alla Fragbajtare!
Ja, som topic lyder. Har du någon gång snattat? Vad snattade du och varför? Åkte du dit? För hur mycket pengar snattade du?
När jag i min yngre snorvalps dagar när man var runt 12-13 år så hände det att man snattade. I början var man mest försiktig, men jag då blev allt mer girig och snattade mer och oftare. Det slutade med att jag fick en securitas vakt efter mig på ica. Sprang dock ifrån honom men efter det så har jag inte snattat igen.
Berätta gärna era upplevelser efter erat snatteri. Det är inget jag är stolt över! Det är väldigt dumt att snatta så gott folk, SNATTA INTE FFS!
Och en gång jag kanske var 4-5 har jag minne över att jag ville ha ett set med leksakspolisbilar tror jag, mor sa nej, men jag hade det bakom ryggen och ingen märkte! Mor såg sen tror jag när vi åkte iväg, men hade tur att hon inte lämnade tillbaks. Man ville ju ha allt som barn.
Skrivet med min iPhone
När sonen var nyfödd använde jag barnvagnen som korg och min flickvän tog en egen korg. De saker jag la ner under barnvagnen glömde jag av tills vi kom hem.
Har nog snattat för flera tusen, men inte med mening^^
Chef
Vad snattade du och varför? Jag var väldigt ung(7-9år) och tog någon sorts "party" grej. Man drog i ett litet snöre på något plasthölje så "spruta" den ut konfetti. Liten och ap tråkig men var ganska rolig för mig i den åldern.
Gick ut och in tills jag hade avverkat kanske 10st.
Åkte du dit? Yepp. Ägaren ringde mina päron och är än idag första och sista gången Mor min blev så arg så jag fick en snyting :)
För hur mycket pengar snattade du?
någon hundralapp kanske?
Förutom ovanstående så skulle jag aldrig få för mig att göra det. Personligen har jag alltid levt med standaren: "Jag ska klara mig själv och alltid göra rätt för mig".
har smugit ner ett par drickor.
standard när man gick i 8an va att sno en dosa Kick up (homo snus) och sälja det till 7orna för 50spänn. :)
Iaf , har stulit en jävla massa cigg, snus, mjukglass( ja ni läste rätt ;) ) , fiskedrag, kepsar, solglasögon, mat, vantar, godis, chips och läsk.
Min polare stal en dator en gång, fett retarded...
#thuglife
14 år vid tillfället
fast?
Skrivet med min Android-mobil
Crime, dont do it kids!
Skulle aldrig falla mig in att snatta något nu. Barnsligt.
SLÅ DE OM DU KAN
#804 !!!!
BUSIGT!!!!! ^^
:s
Skrivet med min iPhone
Vi hade ett ställe där alla ungdomar o kids samlades typ, alla brukade gå in i närmast butik och snatta dagligen. Det blev ju 1-3 väskor fyllda per dag. Gick skit bra haha.
Jag var sinnessjuk då så att :)
Blev endast tagen för snatteri en gång och det var i gymnasiet för ett paket tuggumin för att jag ej pallade stå i kön och jag hade bråttom till skolan :P
men har också gjort det några ggr, en gång jag kommer ihåg så skulle en polare ta med några tuggumi så tänkte 'äh vafan tar med några själv, gratis tuggumin fan :P'
Haha nog fan fick du mig igen ditt as!
Ja det har jag.
Det läskiga var när securitas rullade in och vi sprang som kaniner, haha.
Tror vi var 14 år, :).
Började med att ta lite skit godis någon gång. Sen på senare tiden när man började lira xbox och ps2 så hände det allt att man tog några spel som var på rea (dom är inplastade med skivan i sig så därför tog jag dem på rean) Mesta jag tagit för på samma gång kanske varit, 700? Detta var dock för ungefär, 5-6år sedan? Och inte tagit ett skit sedan dess.
Blev endast påkommen en gång och det var av min Mor, som tur var.
Mest illa var när vi gick in typ 8 pers och sen skulle INGEN "ha" något så vi gick bara rätt ut ur kassan, 8 pers....
p12 på hög nivå! Men jag fick ju stå för det sen när jag blev tagen!
Man började smått, sedan blev det typ som att det kändes ovärt att spendera en slant på nåt man kunde få gratis. Började med en twix, slutade med parfym+deo (800~ kr) på åhléns city.
Man blev lite sneaky iaf, kollade efter kameror, öppnade paketet och tog ut saken som gör att det börjar tjuta, stoppade skiten i jackärmen och drog. Hörlurar och parfym var min största fångst. Klarade det en gång på åhléns city. Den andra gången gick det sådär...
Hade ryggsäck också (var efter skolan), så vakterna tittade väl lite extra på oss (hade en kompis som gjorde samma sak). Kollade parfym, sedan gick jag in i ett omklädningsrum, tog ut parfymen så inget skulle tjuta, la förpackningen i ett litet hål och drog. En vakt såg oss tydligen och skickade vidare signalement till sina kamrater, och så när jag skulle ut kom det 4-5 vakter och tog oss. Var ju rätt pinsamt eftersom det är rätt så mycket folk, heheee. Ung och dum var man.
De tog ner oss till securitas våning under marken där vi blev förhörda. En vakt var schyst, en annan tog sitt job på sånt jävla stort allvar. Typ Gunvald i Beck. Två femtonåringar fick han ta ut sin makt över, och det gillade han. Det var mest roligt, han rörde oss ju inte iaf. Nåt man kunde skratta åt efter.
Fick väl totalt två parfymer, några hörlurar, lite randomskit. Värde runt 2000 antar jag. Efter det slutade jag såklart, var rätt ovärt med prick i registret eller vafan jag nu fick.