Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Innebörden av ordet blatte

Postat av dewer den 7 November 2007, 13:52
32 kommentarer · 221 träffar
När jag efter skolan träffa några kompisar så kom jag och tänka på vad en blatte betyder för mig.

För mig är det en invandrare som är kompis med massor av andra blattar. En blatte för mig en invandrare som sagt som pratar ganska aggresivt och tycker han är bättre,starkare och coolare än alla svennar. Han skickar gärna 15 av hans blattekompisar på dig om du har "kaxat" mot han eller någon han känner.Okej 15 st är överdrivet men grejen är att det spelar ingen roll om du är 190 cm och stark som fan för de är 6 st som är 4st 170cm och ganska medelmåttiga och 2st 190cm starka som fan också.

En invandrare för mig är en schyst invandrare som har det lite dåligt ställt hemma men som kämpar på så gott han kan. Han känner inte att han behöver slåss och förstöra för att ha roligt. Han har något litet problem i svenska menannars flyter det på bra för han.

En svenne är för mig som en invandrare förutom den utlänska bakgrunden och problemet i svenskan. Han hamnar ogärna i bråk med en blatte. Han är inte rädd så länge han behandlar de med överdriven respekt. Han är inte riktigt rasist men han tycker det är förjävligt att blattar förstör. Tror att det är alla invandrare ungfär. Han tycker också blatten är jävligt feg som skickar andra istället för att gå dit själv.

Jag skulle själv placera mig i svennen. Jag ser inget fel i att använda ord som "svenne" och "blatte". Jag är inte rasistisk men jag tycker som sagt att det är förjävligt att många inte alla förstör busskurer osv. Det jag vill ha ut ur denna tråden anatar jag är några som håller med mig.
Jaja, jag ska inte skriva för långt så jag slutar nu...

För att skapa en diskussion, vad skulle du själv beskirva dig som?
Föregående tråd
Nästa tråd

32 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 32 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..