Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Att gå i skolan i USA.

Postat av KARAMELLKUNGEN den 6 November 2007, 19:55
116 kommentarer · 126 träffar
Hej gott folk.

Läget är så att min familj har flyttat till USA och jag hängde på nu, ett tag. Ska tillbaka till Sverige om några månader.

Anyways, vad jag vill göra är att upplysa er om hur skolorna här egentligen fungerar.

Mina syskon hämtas upp en prickbestämd tid av en skolbuss utanför huset. Står du inte där ute när bussen kommer åker den förbi.

Bussen tar dem till skolan där de direkt i början av skoldagen får sjunga nationalsången samt hålla handen på hjärtat och läsa den där amerikanska patriotskiten (glömt bort namnet). De får sedan endast EN rast per dag (exklusive maten där de har 20minuter på sig att käka).

De har läxor varje dag. Från 1-8 läxor. Gör de inte läxorna får dem en prick. Efter ett visst antal prickar ringer dem upp föräldrarna och kan tvingas gå extra länge i skolan etc etc.

Här har man sen inga större lov heller. Endast vinterlov (1 vecka) och sommarlov (2veckor).

Vad tycker ni om detta? Jag tycker det är för strängt.

Barnen går på grundskolan. Klass 1 och 4.

EDIT* Jag driver inte om detta för i helvete. Det är så här, New york.
Föregående tråd
Nästa tråd

116 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 116 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..