Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Schweiz, världens centrum?

Postat av fredso den 4 November 2007, 17:25
44 kommentarer · 139 träffar
Enligt mig bör man göra Schweiz till världens centrum. Allt skulle bli så otroligt mycket bättre. Jag anser att den globala ekonomin och hela världspolitiken borde skötas från Bern. Anledningarna till detta är många och skulle ta flera timmar att gå igenom allt som talar för min idé. Exempelvis ligger Schweiz väldigt centralt i Europa, som ju är världens mitt. Det är även vida känt att Schweiz har världens starkaste valuta; schweizisk franc (CHF). I dagsläget är en CHF värd 5,64 SEK som kan jämföras med en US-dollar som ligger på 6,55 SEK och som dessutom är påväg utför.

Det finns inga vettiga argument emot att göra CHF till världens gemensamma valuta. Håll med mig och försök påverka, annars kommer ni alla hamna utanför det Schweiziska världsherraväldet!

En annan sak som gör Schweiz till ett bra alternativ som världscentrum är deras rika kultur, som vi tillsammans skulle kunna sprida ut i världen! Tänk er att få börja varje morgon med en bit Schweizisk choklad och vår gemensamma nationalsång i bakgrunden! Inom kort kommer vår gemensamma huvudstad heta Bern, eller eventuellt Zürich!

Bör Schweiz göras till världens centrum?

98 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

44 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 44 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..