1
Varför tjejer har bättre betyg
Postat av tixen den 3 November 2007, 00:13
338 kommentarer · 393 träffar
Tja! Asså har funderat på detta väldigt länge...Ända sen i högstadiet så hade tjejerna i snitt i både i våran och dom andra paralellklasserna högre betyg än killarna - Tjejerna: ~VG+ / Killarna: ~-G (Minus) - Inte för att tjerna jobbade bättre än oss killar, väldigt ofta var tjejerna inte ens i skolan, ofta "sjuka" osv och när dom var i skolan så satt dom tillsammans och snacka osv - När några killar snackade så började vår kvinnliga lärare tjuta (Och då menar jag tjuta!) "HÅLL TYYYST!!!!!" brukade det oftast låta.
Kan ge ett exempel, detta är baserat på fakta och inget rykte:
En tjej i våran klass gick på ca 3 lektioner på hela terminen i Franska b-språk och fick VG. Eh? Ja, ni hörde rätt - Själv fick man IG i Spanska fastän jag var närvarande på alla lektioner, snackade aldrig och hade G+ på alla prov. Fair right?
För tjejer i vår skola så räcker det med att dom är där, är dom där så har dom VG - För oss killar så måste vi verkligen kämpa, tjejerna får IG på matte proven, snackar som fan men får endå G/VG i betyg.
Vår skola har även blivit utsedd till 1 av dom sämsta - Lärarna är verkligen pest, har haft problem med flera av dom - i 7:an så hade vi ca 10 vikarier på 2 veckor...Säger det mesta?
Tjejerna behöver bara le mot lärarna så har dom VG och det är detta som gör mig så jävla förbannad - Vi killar ska vara glada om vi har G...
Japp, så funkar/funkade det i vår skola - Känner ni igen detta?
Kan ge ett exempel, detta är baserat på fakta och inget rykte:
En tjej i våran klass gick på ca 3 lektioner på hela terminen i Franska b-språk och fick VG. Eh? Ja, ni hörde rätt - Själv fick man IG i Spanska fastän jag var närvarande på alla lektioner, snackade aldrig och hade G+ på alla prov. Fair right?
För tjejer i vår skola så räcker det med att dom är där, är dom där så har dom VG - För oss killar så måste vi verkligen kämpa, tjejerna får IG på matte proven, snackar som fan men får endå G/VG i betyg.
Vår skola har även blivit utsedd till 1 av dom sämsta - Lärarna är verkligen pest, har haft problem med flera av dom - i 7:an så hade vi ca 10 vikarier på 2 veckor...Säger det mesta?
Tjejerna behöver bara le mot lärarna så har dom VG och det är detta som gör mig så jävla förbannad - Vi killar ska vara glada om vi har G...
Japp, så funkar/funkade det i vår skola - Känner ni igen detta?